Párizsban április másodikán népszavazást tartottak arról, hogy visszavonják-e a közösségi e-rollerek engedélyét. A szavazáson részt vevők elsöprő többsége, nagyjából 90% a tilalomra szavazott, így hamarosan Párizs lehet az első európai nagyváros, ahol betiltják a közösségi e-rollereket. A népszavazás ugyan a jog szerint nem kötelezi semmire az önkormányzatot, a városháza azonban előzetesen megígérte: tiszteletben tartják a lakosság akaratát.
A húsz párizsi kerület mindegyike az engedélyek visszavonása mellett tette le a voksát, az eredmények kerületenként 85,77% és 91,77% között változtak. Sokan úgy gondolták azonban, hogy a teljes tilalomnál célravezetőbb volna a még szigorúbb korlátozás.
2021-ben Franciaország-szerte 24 halálos balesetben voltak érintettek elektromos rollerek; ebből egy eset történt Párizsban. A francia fővárosban 2022-ben már hárman haltak meg hasonló balesetben, további 456 rolleres balesetet regisztráltak ugyanitt.
A párizsi városvezetés már 2020-ban elkezdte korlátozni a fejetlenné váló szolgáltatást; ettől fogva csak három üzemeltető működhetett a városban. Ezekkel három évre szóló szerződést kaptak, kötelezték őket kijelölt parkolóhelyek létesítésére, valamint a járművek végsebességének 20 km/órában történő maximálására. Megoldást kellett továbbá biztosítani arra, hogy 18 éven aluliak ne használhassák a járműveket, hogy egyszerre csak egy ember utazzon a rollereken, valamint hogy minden rollert rendszámtáblával szereljenek fel, ami lehetővé teszi a közlekedési kihágások elkövetőinek azonosítását. A bérbe adó cégek engedélyei idén szeptemberben lejárnak, legkésőbb ekkor zökkenőmentesen felszámolható a szolgáltatás Párizsban.
Képeinken bérelhető elektromos rollerek Párizsban, illetve Marseille-ben (forrás: Getty Images)