Egy év telt el a Gordon Murray által tervezett T.33 kupé bemutatása óta. A nettó 1,37 millió angol fontért (kb. 587 millió Ft) kínált szupersportkocsi összes példányát eladták még a piaci bevezetés előtt, így a gyártó nem sokat kockáztatott, amikor most bemutatta a T.33 nyitott tetős verzióját.
Egy év rövid időnek hangzik ahhoz, hogy egy torziós szilárdságára oly kényes sportkocsiból roadstert faragjanak. Nem is ez történt: a cég a kupéval párhuzamosan fejlesztette a nyitott tetős változatot, így a speciális hibrid monocoque szerkezetet (amelynél szénszálas paneleket ragasztottak alumínium térhálós csőszerkezetre) eleve úgy fejlesztették, hogy tető nélkül is kellően merev legyen – illetve hogy tetővel és anélkül egyaránt harmonikusan mutasson a modell. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Spider mindössze 18 kilóval nehezebb a kupénál.
A tető egy fixen rögzített elemből, valamint két, kiemelhető panelből áll. Ezek szénszálas kompozitból készültek, így igen könnyűek; használaton kívül elférnek az orrban kialakított, 115 literes rekeszben. A hátsó szélvédő nyitott és fedett állapotban egyaránt gombnyomásra lehúzható, így a V12-es szívómotor zaja akadálytalanul töltheti be az utasteret.
Klasszikus csomagtartója nincs az autónak; helyette a fent említett elülső rekesz, valamint a hátsó kerékdobok fölött kialakított, egy-egy 90 literes üreg szolgál a csomagok elhelyezésére. A teljes tárolókapacitás 295 liter.
Az utastérben ugyanaz a környezet fogad, mint a kupéban – középre rendezett fordulatszámmérő, szénszálas kormánykerék és ülések –, viszont az ülések mögötti belső válaszfalat itt a karosszéria színére fényezték, hogy nyitott tető mellett egységes látványt nyújtson az autó.
A T.33 kupé egyik nagy dobása, hogy tervezője, Gordon Murray a szokásos légbeömlők és szárnyak nélkül oldotta meg az aerodinamikai feladatokat, bár az autónak van egy kinyitható hátsó légterelője. Ugyanez igaz a roadsterre is, amely egy elöl elhelyezett résen keresztül tereli az autó alá az alacsony nyomású (tehát szívó hatású) levegőt, amely egy masszív diffúzoron keresztül távozik hátul. A T.33 Spider felszerelt vagy leemelt tetővel ugyanúgy viselkedik a légáramban.
A tetőelemeket rögzítő, egyben bukókeretként is szolgáló keretet szintén optimalizálták aerodinamikai szempontból, így elkerülhető a kabriókra gyakran jellemző dübörgés, lüktetés.
Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű megegyezik a kupééval, ahogy az elektrohidraulikus kormányszervó, a karbon-kerámia tárcsás fékrendszer, valamint az autó lelke: a félig teherviselő elemként beépített V12-es hajtáslánc.
A 3,9 literes motor száraz karteres kenést kapott, nincs viszont feltöltés: az atmoszferikus motor tizenkét hengere négy fojtószelepen keresztül kapja a levegőt, és huszonnégy (hengerenként kettő) injektoron keresztül a benzint.
A 451 Nm maximális forgatónyomaték 90 százaléka végig elérhető 4500 és 10 500/perc között, a maximális fordulatszám 11 100/perc. A csúcsteljesítmény 617 lóerő; ehhez 10 250-ig kell forgatni a motort.
A blokk mindössze 178 kilót nyom, és ezzel a világ legkönnyebb utcai V12-ese. Szintén extrém könnyű: 82 kilós a hatfokozatú, kézi Xtrac váltómű. Automata nem rendelhető a spiderhez.
A fedetlen szupersportkocsiból mindössze 100 darab készül, a gyártás teljes folyamata a vevő maximális bevonásával zajlik. Az árról nincs információ, de biztosan magasabb lesz a kupéénál.