Egy darab 140 kW-os (192 LE) vagy kettő, együttesen 230 kW-os (313 LE) teljesítményű villanymotor hajtja a közvetkező generációs Mini Countryman crossovert, amelyet ettől fogva értelemszerűen Mini Countryman E néven találunk meg az árlistákban.
Mindkét esetben 64,7 kWh kapacitású az akkumulátor, amely körülbelül 450 kilométerre elegendő energiát képes tárolni.
A Mini komoly reményeket fűz új típusához: a márka eladásainak már ma is 20 százalékát teszik ki a villamosított modellek, ezt kellene feljebb tornáznia a Countryman E-nek.
A jelenlegi modellnél 13 centiméterrel hosszabb, 443 centiméteres új modell magasabb is lett csaknem hat centiméterrel. A 161 centi fölé emelt tetővonal kedvezően érintette a fejteret.
A villanymotor helyi emissziótól mentes használatot jelent, de a cég a gyártás során is ügyelt a káros anyagok kibocsátására: kívül-belül elhagyták a plusz díszítőelemeket, a könnyűfém keréktárcsákat pedig 70%-ban újrahasznosított alumíniumból készítik.
A műszerfal, a kormánykerék, a tetőkárpit, a padló és a padlószőnyegek mind PET-palackokból és szőnyeghulladékokból visszanyert poliészterből készültek. Ez az anyag 85%-kal kevesebb CO2-kibocsátás mellett gyártható, mint az elsődleges nyersanyagból készülő poliészter.
Aztán ott van még a lipcsei gyár energiaellátása: itt négy darab, egyenként 190 méter magas szélerőmű pörög, évente több mint 20 GWh-nyi elektromos energiát állítva elő. Ezt az energiát kiöregedett BMW i3-asokból kiemelt akkumulátorokból álló egységekben tárolják – több mint 700 akku szolgáltat így tovább, ahelyett, hogy hulladékká vált volna.
Az üzem 2024-ben 800 millió eurót meghaladó beruházással tovább (+8%) bővíti az elektromos hajtásláncok elemeinek helyi gyártókapacitását. A végső cél pedig az, hogy a gyár teljes energiaellátását hidrogén üzemre állítsák át.