Az április 18-án kezdődő Sanghaji Autószalonon mutatkozik be, és április 28-tól már rendelhető is világszerte – bár gyártásba csak augusztustól kerül – a BMW XM Label Red, a BMW M valaha épített legerősebb utcai szériaautója.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 1

A V8-as benzinmotor legnagyobb teljesítménye 430 kW/585 lóerő, a forgatónyomaték maximuma a mezei XM 650 Nm-e helyett 750 Nm, ami 1800 és 5400/perc között áll rendelkezésre. Az égéstermékek két fokozatmentesen szabályozható hangolószelep jóvoltából egyedi hangzás kíséretében távoznak a külvilágba, a kétszer kettes osztású kipufogórendszer végcsöveit egymás fölé rendezték el.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 77

A hajtáslánc másik eleme a nyolcfokozatú sebességváltóba integrált villanymotor, 145 kW (197 LE) csúcsteljesítménnyel és 280 Nm maximális névleges forgatónyomatékkal. Az utóbbit egy előáttétel segítségével 450 Nm-re tornázza fel a hajtáslánc. A rendszerteljesítmény így 550 kW/748 lóerő, ami 70 lW-tal (95 lóerővel) magasabb, mint az XM alapmodellé; míg a kombinált forgatónyomatéki csúcs a korábbi 800-ról kerek 1000 Nm-re emelkedett.

Az irdatlan erőt M xDrive összkerékhajtás viszi át a talajra. Ez alapvetően a hátsó kerekek hajtását tartja legfontosabb küldetésének, ami különösen 4WD Sport fokozatban érvényesül. Kapcsolható egy 4WD Sand (azaz homok) állás is, amelynél a DSC egyáltalán nem működik: ennek az üzemmódnak a létezése jól mutatja, hogy Kína és az USA mellett a Közel-Kelet az XM Label Red legfontosabb piaca. Az alapkiépítés része az elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzár, ami hajtási igény szerint osztja meg a nyomatékot a bal és jobb oldali kerekek között.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 79

Mielőtt rátérnénk a futóműre, ejtsünk szót a padlólemezbe integrált, nettó 25,7 kWh kapacitású akkumulátorról, amely WLTP-norma szerint 75-83 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, legfeljebb 140 km/óra sebesség mellett – nem bánik tehát valami takarékosan az energiával a hajtáslánc (az elektromos komponens energiafelhasználása elérheti a 34,5 kWh-t 100 kilométeren), cserébe viszont rendkívüli menetdinamikát kapunk: a BMW XM Label Red 3,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ha pedig megrendeljük az M Driver csomagot, a végsebesség a közmegegyezés szerinti 250-ről 290 km/órára ugrik.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 80

Az XM Label Red ugyanúgy 7,4 kW teljesítménnyel tölthető váltóáramról, mint az alapkivitelű XM, a lemerült akkumulátort 4 óra 15 perc alatt tölthetjük fel teljesen, ezt a cellák előfűtésével, illetve -hűtésével segíti elő a vezérlés. Egyenáramú gyorstöltésre nincs lehetőség, viszont alapfelszerelés az otthoni töltő mellett a nyilvános töltőpontokon használható Mode 3 kábel; ezt a csomagtérben karabínerrel rögzíthető, elegáns táskába csomagolva kapja meg a vevő.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 81

A futóműcsomag összeállításánál nem spórolt az M GmbH: alapáras az adaptív lengéscsillapítókat és aktív kanyarstabilizátorokat tartalmazó M Professional csomag, valamint a változó áttételű kormánymű. Az M Sport fékrendszer elöl hat-, hátul egydugattyús nyerget alkalmaz, a súrlódófék hatását a villanymotor rekuperációs lassítófunkciója segíti; a fékpedálérzet itt is két fokozatban állítható.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 82

Joggal gondolnánk, hogy a fényképeken látható piros hűtőmaszkkeret a Label Red megkülönböztető jegye, de nem: ilyet csak a mindössze 500 példányban készülő, bevezető széria kap, piros diffúzorbetétekkel egyetemben. Alapértelmezésben piros helyett fényes fekete elemeket kapunk, de hogy tartalmat adjanak a névhez, a karosszériát piros sáv díszíti – amit a diszkrétebb lelkületű vevők feketére cserélhetnek. Szintén pirosak a típusjelzések, továbbá a 21 colos keréktárcsa betétei.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 83

A matt fekete fényezés megint csak a limitált kiadás kiváltsága. Az alapkivitelű BMW XM Label Red kilencféle színben, továbbá ötvennél is több Individual árnyalatban rendelhető; ez utóbbiakhoz most először grafikus konfigurátort fejlesztett a BMW, ahol nagy felbontásban nézhetjük meg, hogy fog kinézni az autónk.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 84

Az utastérben minden fekete, amit stratégiailag elhelyezett piros részletek dobnak fel, az ülések rombusz alakú betétjétől és integrált fejtámaszától kezdve az ülések, a műszerfal és az ajtópanelek kárpitozásának piros díszvarrásán át a légbeömlő-rostélyokig. A központi vezérlőképernyő alatt szénszálas hatású betéten virít az M márkát szimbolizáló piros-kék szín; ugyanitt a limitált szériában sorszámozott plakettet találunk.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 85

Az M kormánykereket sötét krómelemek díszítik, az M gombokon kívül karbonbetétes váltófüleket kapunk. A hibrid hajtáslánc vezérlésére külön üzemmódváltó kapcsoló szolgál, míg a Setup gombbal az összes főrendszer beállításaihoz hozzáférünk.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 86

A hátul utazók a vezetés élménye helyett az exkluzív környezetnek örvendhetnek: a háromdimenziós, képkeretbe foglalt tetőkárpitba száz LED-et ágyaztak hangulatvilágítás gyanánt. Alapfelszerelés a négyzónás klímaberendezés és a Harman Kardon Surround audiorendszer; felárért 1475 wattos Bowers & Wilkins hifit is kérhetünk, amely négy darab, tetőbe süllyesztett hangszórót is tartalmaz.

Kívül-belül ördögi jelenség a legerősebb BMW 87

Felár nélkül kapjuk a sávelhagyást, ráfutásos ütközést, elbóbiskolást megakadályozó rendszereket, az elkerüléstámogatást, valamint a táblafelismerést. Ha fizetünk érte, az autó magától betartja a sebességhatárokat, dugó- és sávkövető funkciókra is szert tesz, valamint online navigációs funkciókkal gyarapodik. További opció a digitális kulcs plusz csomag, amely lehetővé teszi, hogy kulcs helyett iPhone-ról nyissuk az ajtókat.