Ugo Sivocci, az Alfa Romeo gyári tesztpilótája és versenyzője 1923. szeptember 8-án, tesztelés közben balesetet szenvedett és szörnyethalt. A tragédia két, máig élő következménnyel járt: az egyik, hogy az Alfa Romeo örökre visszavonultatta a 17-es rajtszámot, a másik, hogy az autóját díszítő, ekkor már legendásnak számító embléma hátterét az addigi négyzetről háromszögre változtatták.

Százéves a legszerencsésebb sportautómárka 1

Ez a bizonyos embléma – micsoda gonosz fintor a sorstól – a négylevelű lóhere volt, amelyet először nem egészen fél évvel korábban, 1923. április 15-én festettek fel Sivocci és versenyzőtársai autójára. Az Alfa Romeo RL-nek meg is hozta a szerencsét a Quadrifoglio, Sivocci megnyerte a Targa Floriót, és ezzel nemcsak a márkát rögzítette örökre a motorsport térképén, de egy olyan hagyományt is megteremtett, amelyhez a mai napig ragaszkodik az Alfa Romeo.

Százéves a legszerencsésebb sportautómárka 33

A Quadrifoglio ugyanis ma is élő, létező típusjelzés, amely száz éve jelöli a legsportosabb, legfejlettebb Alfa Romeókat. Illetve jelölte, mert jelenleg a GTA és a GTAm tölti be ezt a szerepet, de az évszázados jubileumra megerősödve tér vissza a négylevelű lóhere.

Százéves a legszerencsésebb sportautómárka 34

A lényeg természetesen a Quadrifoglio 100° Anniversario kiadásban is a 2.9 V6-os motor, amely 510 helyett 520 lóerőt ad le – ez még mindig kevesebb, mint a GTA 540 lóereje, de tény, hogy nőtt a teljesítmény. A nyomaték részlegesen önzáró hátsó differenciálművön keresztül jut a talajra, a tömeg csökkentése és a vizuális hatás fokozása érdekében egy sor szénszálas komponenst alkalmaztak – festetlen karbon például a hűtőmaszk és a külső tükörház –, az első tengelyre ható felhajtóerőt karbonsplitter csökkenti.

Százéves a legszerencsésebb sportautómárka 35

Az utastérben digitális műszeregységet kapunk, a szokásos három üzemmód mellett kiegészülve egy negyedik Race, azaz versenykonfigurációval. A 2023-as Quadrifoglio modellek további újdonságai a mátrix LED-fényszórók, az Akrapovic kipufogók és a 19, illetve 21 colos, ötlyukú keréktárcsák. A limitált szériák féknyergei aranyszínűek; a fekete utasteret arany öltések díszítik, beleértve a műszerfalra hímzett jubileumi logót.

Százéves a legszerencsésebb sportautómárka 36

A Quadrifoglio 100° Anniversario szériából a Stelvio és a Giulia esetében egyaránt száz-száz darab készül.

Ha videón is megszeretnéd nézni a jubiláló Quadrifoglio modelleket, kattints ide!