A négy villanymotoros, 1500 lóerős Mustang Cobra Jet 1400 még 2020-ban 8,27 másodperc alatt futotta meg a negyedmérföldes (402 méteres) távot, ezzel minden vetélytársát kiütve a nyeregből. Egy évvel később még egy kicsit javítottak ezen az eredményen, a 8,138 másodperces sprint végén 276,7 km/óra sebességgel haladt át a fotocellán az autó.
Fenomenális az eredmény, de még a laikus is érzi, hogy ha valaki ilyen közel jár a 8 másodperces határhoz, nem állhat meg, amíg 7-essel kezdődő időt nem teljesít a gyorsulási versenyek világában sztenderdnek számító távon.
Bár nem mondták ki, de minden bizonnyal ez a bűvös szám lebegett a mérnökök szeme előtt, amikor elkészítették a Mustang Cobra Jet 1400 utódját, a nem különösebben kreatív módon Mustang Super Cobra Jet 1800 névre keresztelt szörnyet. A teljesítmény 1800 lóerő.
Az autó ugyanazt a négy PN-250-DZR típusú invertert alkalmazza, ugyanazokkal a 2×2-es elrendezésben beépített DS-250-115 villanymotorokkal, azonban kicserélték az erőátviteli egységet, és vadonatúj akkumulátort fejlesztettek, amely könnyebb és – nyilván – nagyobb teljesítményű, mint az eddigi.
Lecserélték a rendszervezérlés adatgyűjtő komponensét, valamint a teljesítményelosztó rendszert. Emellett módosították a hátsó futómű-geometriát, mázsákban mérhető tömegtől szabadították meg az autót, valamint nagyobb dragsterabroncsokat szereltek fel.
A negyedmérföldes elektromos világcsúcs mellett további világrekordokat is meg szeretne dönteni a brutális Ford Mustang, így általában az elektromos járművek, és azon belül a kétkerék-hajtású elektromos járművek 0-60 mérföld/óra (0-96 km/óra) gyorsulási idejét.
Az autót az idei NHRA dragsterszezon valamelyik versenyére tervezett rekordkísérletben a fejlesztésben oroszlánszerepet vállaló MLe Racecar műhely társalapítója, Pat McCue fogja vezetni.