Régóta ismert és alkalmazott tény, hogy az emberi szervezet nagyon rosszul reagál a természetes napfény hiányára – és fordítva, szó szerint felderül a lelkünk, ha végre kisüt a nap. Otthoni használatra régóta vásárolhatunk mesterséges napot, azaz olyan lámpát, ami a napfényhez hasonló jellemzőkkel bíró fényt bocsát ki; ennek a közérzetre gyakorolt, jótékony hatása orvosilag igazolt.
Északi autógyártóként a Volvo nyilván pontosan tisztában van azzal, milyen érzés végigszenvedni egy hosszú, sötét telet. Nem csoda tehát, hogy ők az elsők az autóiparban, akik napfénylámpát szerelnek autójukba, pontosabban az EX90 elektromos szabadidőjárműbe.
A Seoul Semiconductor által gyártott SunLike fénykibocsátú diódák kis fényvisszaverődés és gyakorlatilag nulla villogás mellett biztosítanak magas színhűséget, azaz pont olyan megvilágítást biztosítanak, amit egy kellemesen világos tavaszi napon élveznénk. A magas színhűségi index (CRI) fontos, mert a kereskedelemben kapható fényforrások többsége megváltoztatja a színeket – a „hűvös” LED-ek kékes, a „meleg” színűek pedig sárgás aláfestést adnak a dolgoknak, és egyik sem természetes.
A jó közérzethez persze az is hozzájárul, hogy az EX90-est eleve kellemes megjelenésű, természetes anyagokkal rendezték be.
Az EX90-essel párhuzamosan a Volvo testvérmárkájának új csúcsmodellje, a Polestar 3 is megkapja ugyanezt a fedélzeti világítást. A SunLike LED nem feláras extra lesz, az autó(k) belső terét kizárólag ezekkel a fényforrásokkal szerelik, azzal a fenntartással, hogy a technológiát nem hangulatvilágításra, hanem normál utastér-világításra alkalmazzák.