A tavaly nyáron bemutatott, koncepciójában is átalakított új Toyota Crown család másfél éven belül teljessé válik. A már eddig is ismert Crown Crossover (valójában kupélimuzin) mellé először egy sportos SUV, a Crown Sport érkezik, majd jön a Crown Sedan, egy csapott farú négyajtós, végül 2024-ben a Crown Estate, egy emelt formátumú kombi-szabadidőjármű.

A bevezetés dátumán kívül két további fontos információt közölt most a Toyota. Az egyik az autók méretei – ezek alapján kiderül, hogy a Crown Sport jóval kisebb, a Crown Sedan viszont érdemben nagyobb lesz a nagyjából hasonlóra méretezett Crossover és Estate párosnál.

  Crown
Crossover
Crown
Sport
Crown
Sedan
Crown
Estate
Hosszúság (mm) 4928 4710 5030 4930
Szélesség (mm) 1839 1880 1890 1880
Magasság (mm) 1539 1560 1470 1620
Tengelytáv (mm) 2850 ? ? ?
Újabb autó kap hidrogénhajtást 2

Az már önmagában érdekes, hogy egyetlen típusnév alatt gyűjtenek össze három különböző méretosztályba sorolható modellt. Ennél is izgalmasabb azonban, hogy melyik változatba milyen hajtásláncot szán a Toyota. A Crown Sport és a Crown Estate a már ismert (2,5 literes szívó-, illetve turbómotor köré épített) full hibrid mellett plug-in hibrid rendszert is kap, vélhetően a Toyota RAV4-től, hiszen azzal azonos padlólemezre (GA-K) épülnek.

A nagy dobás viszont a Crown Sedan lesz, amelybe a full hibrid mellett hidrogén-üzemanyagcellás hajtásláncot ígér a Toyota. Itt már nyilvánvalóvá válik, hogy miért nagyobb testvéreinél, és miért nem néz ki valódi szedánnak az autó: a legnagyobb Crown ugyanis egy minimálisan átöltöztetett Toyota Mirai lesz. Habár annál valamivel hosszabb (+55 mm) és szélesebb (+15 mm), a két típus magassága megegyezik, ahogy a sziluettjük is azonos.

Újabb autó kap hidrogénhajtást 12

Fent a Crown Sedan, lent a Mirai. Le sem tagadhatnák, hogy ikrek.

Nem egyértelmű persze, hogy mi a célja a Toyotának ezzel a fejlesztéssel. Magyarázatot adhatna rá a tény, hogy Japánban különálló márkakereskedői házak eltérő Toyota típusokat forgalmaznak, de a legrangosabb Toyota Store, a Crown modellek kizárólagos értékesítője, jelenleg is árul Mirait, így az év végétől várhatóan két, gyakorlatilag azonos modell szerepel majd a palettájukon – ennek pedig így semmi értelme. Hogy mit lép a Toyota, ma még nem tudni, semmi nem változtat azonban azon a szomorú tényen, hogy továbbra sincs terítéken a Crown modellcsalád európai forgalmazása.