A tavaly nyáron bemutatott, koncepciójában is átalakított új Toyota Crown család másfél éven belül teljessé válik. A már eddig is ismert Crown Crossover (valójában kupélimuzin) mellé először egy sportos SUV, a Crown Sport érkezik, majd jön a Crown Sedan, egy csapott farú négyajtós, végül 2024-ben a Crown Estate, egy emelt formátumú kombi-szabadidőjármű.
A bevezetés dátumán kívül két további fontos információt közölt most a Toyota. Az egyik az autók méretei – ezek alapján kiderül, hogy a Crown Sport jóval kisebb, a Crown Sedan viszont érdemben nagyobb lesz a nagyjából hasonlóra méretezett Crossover és Estate párosnál.
Crown Crossover |
Crown Sport |
Crown Sedan |
Crown Estate |
|
Hosszúság (mm) | 4928 | 4710 | 5030 | 4930 |
Szélesség (mm) | 1839 | 1880 | 1890 | 1880 |
Magasság (mm) | 1539 | 1560 | 1470 | 1620 |
Tengelytáv (mm) | 2850 | ? | ? | ? |
Az már önmagában érdekes, hogy egyetlen típusnév alatt gyűjtenek össze három különböző méretosztályba sorolható modellt. Ennél is izgalmasabb azonban, hogy melyik változatba milyen hajtásláncot szán a Toyota. A Crown Sport és a Crown Estate a már ismert (2,5 literes szívó-, illetve turbómotor köré épített) full hibrid mellett plug-in hibrid rendszert is kap, vélhetően a Toyota RAV4-től, hiszen azzal azonos padlólemezre (GA-K) épülnek.
A nagy dobás viszont a Crown Sedan lesz, amelybe a full hibrid mellett hidrogén-üzemanyagcellás hajtásláncot ígér a Toyota. Itt már nyilvánvalóvá válik, hogy miért nagyobb testvéreinél, és miért nem néz ki valódi szedánnak az autó: a legnagyobb Crown ugyanis egy minimálisan átöltöztetett Toyota Mirai lesz. Habár annál valamivel hosszabb (+55 mm) és szélesebb (+15 mm), a két típus magassága megegyezik, ahogy a sziluettjük is azonos.
Nem egyértelmű persze, hogy mi a célja a Toyotának ezzel a fejlesztéssel. Magyarázatot adhatna rá a tény, hogy Japánban különálló márkakereskedői házak eltérő Toyota típusokat forgalmaznak, de a legrangosabb Toyota Store, a Crown modellek kizárólagos értékesítője, jelenleg is árul Mirait, így az év végétől várhatóan két, gyakorlatilag azonos modell szerepel majd a palettájukon – ennek pedig így semmi értelme. Hogy mit lép a Toyota, ma még nem tudni, semmi nem változtat azonban azon a szomorú tényen, hogy továbbra sincs terítéken a Crown modellcsalád európai forgalmazása.