2026-ig tíz új villanyautót készül forgalomba hozni a Toyota. Ebből kettőt most, a Sanghaji Autószalonon előlegeztek meg.
A Toyota bZ Sport Crossover Conceptet a Toyota két kínai partnerével, a BYD és a FAW autógyártókkal közösen fejlesztették ki, gyártani az utóbbi fogja Kínában – máshol egyelőre nem is kerül forgalomba.
A modellt kifejezetten a fiatalabb vevők: a Z generáció, azaz a zoomerek igényeihez fejlesztették. Nemcsak a huszonöt év körüli, fiatal felnőttek sorolhatók ebbe a korosztályba, hanem napjaink felső tagozatos diákjai is, a Toyota tehát előre gondolkodik, és olyan autót tervezett, amellyel felébresztheti a tízévesekben az autók iránti rajongást.
Ennek alapfeltétele, hogy a Toyota bZ Sport Crossover Concept folyamatosan megújul: funkciói fejlődnek és átalakulnak, a szórakoztató technológiáktól a vezetőtámogató és önvezető rendszerekig.
A Toyota bZ FlexSpace Concept a korosztály családalapításon töprengő tagjai számára kínál érdekes alternatívát. A Toyota és a GAC vegyesvállalata által fejlesztett és gyártandó modell az otthonosságra, a komfortra, a biztonságra helyezi a hangsúlyt.
Helykínálata ugyanolyan nagyvonalú, mint a hatótávolsága, a fedélzeti funkciók közül a mesterséges intelligenciával támogatott rendszerek sem hiányoznak.
Ahogy a Toyota bZ Sport Crossover Concept szériaváltozata, a Toyota bZ FlexSpace Concept is kínai belpiacos modellként fog megvalósulni, bár későbbi globális forgalmazása nem kizárható.