Számos gyártó várta már az idei Sanghaji Autószalont, hogy a nyilvánosság elé tárhassa újdonságait, ám túlzás nélkül kijelenthető, a Great Wall Motors ellopta a showt az eseményen. A kínai gyártó hazai kiállításán a Cannon CyberP!ckup 6×6-ról rántotta le a leplet, és ahogy a neve is mutatja, összkerékhajtásra is képes, ráadásul nem kettő, hanem rögtön három tengelyen is.

A tengelyek, illetve kerekek számán kívül a kerekek mérete is figyelemreméltó a Shanhai Cannonra alapuló modell esetében: a 18 colos tárcsákra 33 colos, Cooper Discoverer AT3 típusú off-road abroncsokat erősítettek. Mindennek köszönhetően sokkal nagyobb a teherbírása, de a kínaiak dobása a nitrogén üzemű lengéscsillapítókkal, valamint az öt, elektronikus vezérlésű differenciálzárművel is kilóg a sorból.

Még csak azt sem lehetne mondani a különc sárdagasztóra, hogy környezetszennyező. Azt ugyanis úgy fejlesztették ki, hogy kialakítása ne csak benzinmotorokkal, illetve konnektoros hibridhajtással legyen kompatibilis, hanem úgy, hogy a hidrogén-üzemanyagcellás és a tisztán elektromos hajtásrendszer elhelyezése se legyen gond. Jelen esetben egy plug-in hibrid kivitel debütált, melyben egy 3,0 literes, V6-os benzinmotort kombináltak elektromos motorral, a rendszerteljesítmény 510 lóerő. Maximális forgatónyomatéka 750 Nm, miközben az akkumulátorcsomagról annyi derült ki, hogy egy töltéssel 50 kilométernyi hatótávhoz elegendő elektromos rásegítést biztosít.

A szaksajtóban a Great Wall Motors bemutatóját máris úgy értelmezik, mint a kínaiak felől egy csattanós választ a Mercedes-Benz G-osztályának szintén háromtengelyű modellére – ha pedig a hasonlóságot nézzük, van is némi igazság a párhuzamban. Kínai hírügynökségi értesülések szerint ráadásul ennek a fele sem tréfa, rövidesen a típus gyártását is megkezdik.