Az Audi R8 az egyik legcsodásabb autó, amit a német ipar négy kerékre állított. Két generációt élt meg, és a legendás V10-es, 5,2 literes motor éneke örökké az agyába égett annak, aki padlógázt nyomhatott egy ilyen gépnek. A tízhengeres mellett a 4,2 literes V8-as került még a típusba, és ennél nem mentek lentebb az ingolstadti cégnél.
Most azonban kiderült, hogy a lélegzetelállító forma kaphatott volna kisebb, olcsóbb, könnyebb turbófeltöltős motort is, méghozzá az Audi RS3-ból ismerős soros öthengerest.
Ez a Porsche eFuels projektmenedzserével, Marcos Marqueszel készített interjúból derült ki, amit az angol autós újságírás veteránja, Steve Sutcliffe készített.
Marques elmondása szerint az Audinál úgy számoltak, hogy a 2,5 literes, turbós öthengeres simán hozza majd a V10-es csúcsnyomatékát. Ez a 07K kódjelű blokktól nem menne csodaszámba, ebből a motorból kis tunincégek is kegyetlen teljesítményt tudnak kicsiholni, sőt a gyári értékek sem voltak messze egymástól. Az RS3-ban már 500 Nm-t tudott ez a motor, a V10-es pedig 540 Nm-t adott le.
A tervek szerint ehhez a motorhoz kizárólag kézi váltó és hátsókerék-hajtás társult volna. A TheDrive.com stábja megkérdezte az Audit a történet valóságtartalma felől, de a gyáriak természetesen diplomatikusan válaszoltak, és pletykának titulálták a sztorit.
Bárhogy is van, sajnos nem készült gyári „alsó polcos”, budget Audi R8, pedig a kisebb, könnyebb turbós motorral, kézi váltóval, és a dögös külsővel ütős típus lehetett volna az Audi palettáján.