Bár már tavaly novemberben bemutatták, újabb és újabb információk derülnek ki a Volvo zászlóshajójáról, az EX90-ről. Mint arról a napokban a Vezess is beszámolt, a svéd gyártó a méretes szabadidőjármű kivételes biztonsági és kapcsolódási tudása mellett újabban arra törekszik a modell kapcsán – amolyan jövőbe mutató jelleggel –, hogy ügyfeleiknek minél nagyobb kényelemben legyen részük.
Így született meg a Volvo EX90 Excellence, ami már maga a tökéletesség, mint azt a neve is mutatja – a továbbfejlesztett változatot a Sanghaji Autószalonon mutatták be. Azt is elárulták, hogy először Kínában lesz kapható az igazán prémium EX90, mondván, „a kínai piac rendkívül fontos” a Volvo számára, mint azt Björn Annwall, a márka helyettes kereskedelmi igazgatója és vezérigazgató-helyettes aláhúzta.
Kattints a képre, ha közelebbről is megnéznéd az EX90 prémiumkivitelének luxusát:
Az EX90 Excellence esetében apróságokban merülnek ki a külső módosítások, melyeknek az volt a céljuk, hogy a tisztán elektromos hajtású SUV kiállása sokkal magabiztosabb legyen. Ennek része a kéttónusú színséma, a 22 hüvelykes kovácsolt felnik, továbbá az, hogy külön hangsúlyt fektettek a jobb aerodinamikai teljesítményre, a masszivitásra, valamint a könnyebb kezelhetőségre – az alap azonban összességében változatlan.
Igazán szembetűnő átalakításokat főként a beltérben találunk, kezdve azzal, hogy kihajították a hátsó üléssort, azt pedig két különálló, kényelmes és puha párnákkal ellátott ülésre cserélték. A két ülés között egy minihűtő kapott helyet, amiben egy nagyobb üveg is gond nélkül elfér.
Agyba-főbe simogathatjuk a középkonzol faberakását, mivel az egy integrált érintőpanel; segítségével különböző kényelmi funkciók, többek között az ülésfűtés és a masszázs is, vezérelhető három, illetve öt fokozatban. Ugyanitt szintén ékeskedik egy Orrefors kristálydarab, ami valójában egy mikrokapcsoló, és az illatadagoló kezelésére hivatott, mely nem mellesleg háromféle illat permetezésére képes. Mindemellett a korábbi cikkben is említett hangulatvilágításról sem szabad megfeledkezni.
Ami az anyaghasználatot illeti: az EX90 Excellence esetében személyre szabott, de közben a szigorúbb állatjólléti, környezetvédelmi és társadalmi normáknak is megfelelő gyapjúkeverék, valamint Nordico kárpit egyaránt kérhető. Ez utóbbi egy, bioösszetevőkből álló anyag, melyhez még újrahasznosított PET-palackokat is használtak, hasonlóan a szintén Sanghajban bemutatott Polestar 4-hez.
A Volvo állítja, az EX90 Excellence a legbiztonságosabb négyüléses modell, amit valaha épített a svéd márka, mégpedig azért, mert még láthatatlan biztonsági pajzs is védi. Kulcsszerepet játszik ebben a Luminar-féle lézerszkenneléses LiDAR-technológiája – aminek kapcsán épp az utóbbi hónapokban merültek fel különféle aggályok –, valamint egy olyan rendszer, ami eddig egyedülálló módon érti meg a jármű vezetőjét.
Mindennek az alapját a Nvidiával közösen fejlesztették ki: a számítástechnikai platform információk garmadáját bocsátja a sofőr rendelkezésére, az autótól kezdve a biztonságon és az infotainmenten át egészen az akkumulátormenedzselésig. Az infotainment-rendszer központi eleme a 14,5 hüvelykes képernyő, ami már 5G-kapcsolatra is képes, és amellett, hogy az alkalmazások minden eddiginél egyszerűbben telepíthetők a kezdőképernyőre, zenék és podcastok streamelésére is lehetőséget ad, ráadásul 3D térhatású hangélmény kíséretében.
Nézd meg videón, hogyan képzelik el a prémium fogalmát a svédek:
Két elektromos motorral és összkerékhajtással, valamint 650 kilométeres hatótávolsággal kínálják az EX90 prémiumváltozatát is, csakúgy, mint az alapmodellt, de ezzel együtt szinte úri dolgunk lehet benne.