Mi sem bizonyítja jobban, mennyire repül az idő, minthogy már 20 éves a Bentley Continental GT. Bizony, még 2003-ban mutatták be a britek nyitható tetős, illetve kupé kivitelben egyaránt elérhető luxus-sportautóit.
A kerek jubileumot a Bentley a Sanghaji Autószalonon ünnepelte meg, ebből az alkalomból bemutattak egy egyedi Continental GT S-t, amiben lényegében minden, köztük sok apró utalás lesz, amik az elmúlt két évtizedet, illetve annak emlékeit elevenítik fel. A karosszériát Magnetic árnyalatú metál sötétszürke fényezés borítja, míg az összképet az alól körbeérő piros csík, a fekete, 22 colos kerekek, valamint a piros féknyergek teszik még inkább karakteressé.
Lássuk képeken, milyen az évfordulós Bentley:
Hasonló stílusirányzat érhető tetten az utastérben is, ahol a zongorafekete bőrborításokat piros kontrasztvarrások és Mulliner-feliratok díszítik. A műszerfal már kertelés nélkül átmegy múltidézésbe: erről tanúskodik a jeles alkalomra emlékeztető plakettek, továbbá a lézerrel gravírozott grafikák, míg a műszerfal gravírozása sziluettben ábrázolja a legelső Continentalt, illetve annak jelenlegi, harmadik generációs változatát.
A Continental GT a modern kor első Bentley-jeként írta be magát a történelembe, továbbá ez az első modell, amibe újító jelleggel már W12-es motort szereltek, aminek 300 km/órás végsebességét és 4,8 másodperces, 0-ról 100-ra való gyorsulását köszönheti. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy az egyszerre gyors és prémium kaliberű kupéval egy új piaci szegmenst nyitott meg a márka, ellenfél nélkül.
A különleges GT S-be viszont – annak „hétköznapi” változatához hasonlóan – 4,0 literes, V8-as hajtás került, bár 2024 áprilisában várhatóan befejezik a legendás W12-es motor gyártását – utána a Bentley is az elektromos jövőbe tekint előre.