Előremutató megoldást mutatott be a napokban a Hyundai Mobis, vagyis a dél-koreai autógyártó technológiai részlege: ez pedig a „gördülő” kijelző. Ez ráadásul megoldást kínálhat az autóipar elmúlt éveinek egyik leggyakoribb kritikájára, mégpedig az utastérben már-már átláthatatlan mértékben megjelent kijelző- és képernyőáradatra.
A vállalat közleménye szerint a világon elsőként fejlesztettek ki ilyen kijelzőt, aminek az volt a célja, a felhasználók felhasználási céljaiknak megfelelően állíthassák annak méretét, ahogyan az esztétikai értelemben sem hátrány, hogy ilyen formában minimális helyet foglal el az autó belterében. A kijelző felfelé, illetve lefelé mozog, és az előbb a különböző, vezetésre vonatkozó információkat, valamint a navigációt jeleníti meg. Akkor tűnik el teljesen, ha leállítják a motort.
Az első fázisban a teljes képernyőrendszer egy-, majd pedig kétharmada jelenik meg, míg teljes nagyságában akkor bújik elő a műszerfalból, ha 16:9-es képarányú, teljes képernyős módba kapcsolják, például várakozás vagy az elektromos hajtás töltése közben, például videónézés céljából.
Az autók belső elrendezésének forradalmasítását remélik a vetítővászonként fel- és legördülő, QHD- vagy annál nagyobb felbontású kijelzőtől, amit a nagyobb, egyterű és családi járművekben nemcsak a műszerfalban, de az első és hátsó ülések közötti mennyezetben és a beltér oldalsó részeiben, az utasülések mellett is el lehet bújtatni. Méretük 76 cm (30”) vagy akár annál nagyobb is lehet, könnyű szerkezete révén ugyanis 12 centiméteres mélység is elegendő az elhelyezéséhez és elbújtatásához.
Nézd meg videón is, hogyan működik a Hyundai forradalmi kijelzője:
Más szektorokban is úttörő lehet a Hyundai Mobis találmánya, ami a dél-koreaiak reményei szerint később az okostelefonok és a televíziók világába is eljut. Az eddigi tesztek alapján megbízhatónak és tartósnak tűnik a technológia, amit első körben észak-amerikai és európai luxusmárkák számára juttatnának el, és máris világszerte rengeteg vásárló érdeklődését felkeltette.
Halvány zárójelben azért jegyezzük meg, nem teljesen a spanyolviaszt találták fel: eltűnő és előbújó kijelzőkre korábban is volt példa, például az Audi és a Saab esetében. Való igaz, hogy ezeknél csak ez a két stádium létezett – itt például egy 2017-es A3-as kabrióban látható, hogyan is működik: