Az alkatrészek 30 százalékát lecserélte vagy módosította a McLaren a 720S átdolgozása során. Ez új modellhez kevés, átlagos ráncfelvarrásnak viszont sok.
Az új 750S a jelenleg kapható legkönnyebb és legerősebb sorozatgyártású McLaren. A Coupé száraz tömege akár 1277 kilóig levihető, ha minden szénszálas és tömegcsökkentő opciót megrendelünk; a Spidernél ugyanez a minimum 1326 kg, köszönhetően annak, hogy a modell egyedi karbon monocoque vázszerkezete olyan merev, hogy nem igényel extra merevítést.
A menetkész tömeg persze praktikusabb információ: a maga 1389 kilós rajttömegével a 750S 30 kilóval nyom kevesebbet, mint elődje. Ebben olyan fejlesztések játszanak szerepet, mint a korábbiaknál darabonként 8,75 kilóval könnyebb, szénszálas vázú ülések; az összesen 13,8 kilós megtakarítást eredményező, ultrakönnyű kovácsolt keréktárcsák; a szélvédő (mínusz 1,6 kg), de még a műszeregység is könnyített (mínusz 1,8 kg).
A 4.0 V8-as motor teljesítménye 750 lóerőre nőtt, a forgatónyomaték 800 Nm. A részletes műszaki és menetdinamikai adatokért kattints ide; de azt addig is eláruljuk, hogy 2,8 másodperc elég a 100 km/óra eléréséhez. A gyorsítóképességet módosított váltóáttételekkel, valamint áthangolt kickdown vezérléssel javították.
A futómű szintén túlteljesíti az elődmodellnél tapasztaltakat. Az első rugók lágyabbak, a hátsók feszesebbek lettek, ehhez kapcsolódva átdolgozták a lengéscsillapítók belső szerkezetét – nem mellékesen itt is spóroltak kettő kilót –, a 750S állítólag finomabban rugózik, kevésbé dől kanyarban, precízebb visszajelzést ad a kormányon keresztül, és kiegyensúlyozottabban fordul.
A 750S összességében a 720S kényelmét nyújtja fokozott pályaalkalmassággal. Ebben a 6 mm-rel szélesebb első nyomtáv, a módosított futómű-geometria, valamint a közvetlenebb kormányáttétel és az új szervoszivattyú is szerepet játszik.
Az utastérben új kijelzőket találunk; a digitális műszeregységet a kormányoszlopra szerelték, azzal együtt mozog. A monitor két oldaláról szabályozhatók a hajtáslánc- és futómű-paraméterek. A vezető így anélkül válthat a kényelmes, sportos vagy versenyszintű beállítások között, hogy elengedné a kormányt.
Újdonság, hogy a különböző preferált beállítások (aerodinamika, futómű, hajtáslánc, váltó) ráprogramozhatók egy nyomógombra, így egy mozdulattal előhívhatók.
A nagyobb felbontású központi képernyő immár Apple CarPlay okostelefon-integrációt is kínál, javítottak a tolató és körkörös kamerák felbontásán, míg az autó orrát megemelő fekvőrendőrbarát funkció a korábbi 10 helyett négy másodperc alatt áll legfelső állásba.
A motorrögzítést is áthangolták, a kipufogócsövet középen fent vezették ki, mint a McLaren P1-nél.
Ha sokat használja pályán az ügyfél az autót, megrendelheti a McLaren Sennából átemelt karbon kerámia fékrendszert, amelyet Forma-1-es féknyereghűtéssel szereltek fel. Szintén kapóra jönnek a versenypályán a szénszálas versenyülések, míg az utcai gumik helyett Pirelli P Zero Trofeo R abroncsok kérhetők, titán kerékcsavarokkal.
Ha közvetlenül egymás mellett nézzük elődjével, a 750S mélyebbre húzott orr-részt, nagyobb első légterelőt, szűkebbre szabott fényszóróöblöt kapott; újak a küszöbnél kialakított légbeömlők, valamint a hátsó kerékíveknél elhelyezett légkivezetők.
Új formájú, hosszabb a farrész; ennek profilját úgy határozták meg, hogy optimálisan terelje rá a levegőt a szénszálas aktív hátsó szárnyra.
Ügyeltek arra, hogy a pilóta minél jobb körkörös kilátásnak örvendjen. Ez a motorra is kiterjed, amely a Coupé utasteréből egy dupla üvegpanelen keresztül szemlélhető. A Spider B-oszlopai üvegezettek, a tetőpanel, amely akár 50 km/óráig 11 másodperc alatt nyitható, elektrokróm üveg kivitelben is kérhető.
Az új autóhoz új garanciát is kínál a gyártó, a 3 éves általános garancia mellé ugyanennyi időre érvényes karbantartási csomag jár az autóhoz. A szervizintervallum megbocsátó 15 ezer kilométer.