Az IEA nemzetközi energiaügynökség „Global Electric Vehicle Outlook” kiadványa szerint világszerte több mint tízmillió elektromos autót adtak el 2022-ben. Az értékesítés az idén várhatóan 35 százalékkal növekszik, elérve a 14 millió darabot. Az elektromos autók részesedése az értékesítésben ezzel az idén eléri a 18 százalékot, a 2022-es 14 százalék után. A részarány 2020-ban négy százalékon állt.

Az elektromos autók értékesítése három nagy piacra összpontosul: Kínára, Európára és az Egyesült Államokra. A legnagyobb piac Kína a globális eladások 60 százalékával 2022-ben. Ma a világszerte forgalomban lévő elektromos autók több mint fele Kínában fut. Jelenlétük Európában és az Egyesült Államokban, a második és harmadik legnagyobb piacon is erőteljes, 15 és 55 százalékos növekedést mutatnak az eladások.

A jóslatok szerint 2030-ra az elektromos autók átlagos részesedése az összes eladásból Kínában, az EU-ban és az Egyesült Államokban 60 százalék körülire emelkedhet. A tendenciák az akkumulátorgyártásra és az ellátási láncokra is kedvezően hatnak: az új jelentés kiemeli, hogy a bejelentett akkumulátorgyártási projektek bőven elegendőek lesznek az elektromos járművek iránti kereslet kielégítésére 2030-ig. A gyártás azonban továbbra is erősen koncentrált, az akkumulátorok és elektromos hajtásláncalkatrészek gyártását Kína uralja, és tavaly a globális elektromosautó-exportból is 35 százalékkal vette ki a részét.