Az európai Citroën C3 Aircross 4,15 méteres hosszával és 2,60 méteres tengelytávjával pontosan beleillik a városi szabadidőjárművek (B-SUV) gyorsan növekvő szegmensébe. A most bemutatott névrokon ezzel szemben 4,32 méter hosszú, tengelytávja 2,67 méter. Nem hatalmasak a különbségek, de arra elegendők, hogy az autóban egy harmadik üléssort is elhelyezzenek – legalábbis azokon a piacokon, ahol az ülések száma fontosabb a helykínálatnál.
A Citroën kifejezetten India, Latin-Amerika és Délkelet-Ázsia (pl. Indonézia) speciális igényű piacaira, helyben fejlesztette és gyártja a máshogy értelmezett C3 Aircrosst. Az európai verzióval csak 10%-ban azonos modellnek már a dizájnja is nagyon más. Az Indiában idén márciusban bemutatott Citroën C3 nagyobb verzióját látjuk, amelynek orrkialakítása leginkább az európai C4 részleteit másolja, a sziluett pedig szögletesebb, mint bármely Citroën crossover.
Az autó legérdekesebb jellemzője, hogy az alsó-középkategóriába épp csak alulról belekarcoló méretei ellenére megrendelhető három üléssorral – ez kötelező gyakorlat az olyan piacokon, mint pl. Indonézia, ahol az eladott autók 70 százalékában legalább heten utazhatnak. A hétszemélyes verzió különlegessége a tetőpanelbe integrált légbeömlő rendszer.
A leghátsó ülések osztva dönthetők, illetve kiszerelhetők; a csomagtartó ilyenkor akár 511 literes lehet. Az ötüléses verzióban alighanem hátrébb építik be a második üléssort, mert a csomagtartó itt csak 482 literes.
A célpiacokon nem feltétlenül tükörsima aszfalton közlekednek, ezért a C3 Aircross feljebb húzott lökhárítókat és 200 mm-es szabad hasmagasságot kap, a kerékíveket és a küszöböket masszív védőborítás óvja a sérülésektől.
A hajtásláncról a hivatalos közlemény nem ejt szót; úgy tudjuk, 1,2 literes benzinmotorral fogják forgalmazni az autót.