Nyolc nap alatt mintegy 5150 kilométert (3200 mérföldet) tesznek meg a One Lap of America verseny résztvevői. Az immár harmincnyolc éve zajló, tizenöt tagállamot érintő verseny a Cannonball futam szelídített, legalizált változata: a tényleges versenyzés mindig zárt pályákon zajlik, a versenyautók pedig lábon, országúton teszik meg az utat a pályák között, betartva a közlekedési szabályokat.
Az autók tehát közúti kivitelűek, sőt: az egész versenyt ugyanolyan abroncsokkal kell végigcsinálniuk, tehát még csak azokkal sem trükközhetnek.
Az alkatrészeket, szerszámokat, kenőanyagokat és pótabroncsokat persze valamiben szállítani is kell, ezért a Honda amerikai prémium almárkája, az Acura látványos ötlettel állt elő: fogtak egy második generációs NSX szupersportkocsit (pontosabban annak a fejlesztési fázisából visszamaradt, egyébként is megsemmisítésre váró prototípust) , félbevágták, és utánfutót építettek belőle.
Az utánfutó ugyanazokat a rugókat és abroncsokat kapta, mint a versenyautók. Emellett tolatókamerát is szereltek rá, amely az elöl futó autó központi képernyőjére küldi a manőverezést segítő képet.
Az NSX S alaphelyzetben nem alkalmas vonóhorog felszerelésére, ezért a mérnökök kiegészítő bukókeretet hegesztettek az autó hátuljára, arra rögzítve a vonóhorgot.
Az átalakításokat egyébként ugyanaz a csapat hajtotta végre, akik a 800 lóerős Honda CR-V hibrid versenyautót is megépítették.
Az Acura NSX a legendás Honda NSX utódmodellje. Az autó különleges hibrid hajtásláncot kapott: összesen három villanymotor és egy V6-os benzines dolgozik benne. A rendszerteljesítmény alapértelmezésben 573 lóerő, az NSX S verzió azonban 600 lóerőt ad le.