Az aktuális Astra-generációt az Opel bevezetésekor telepakolta ’intelligens’ rendszerekkel: ilyen volt a mátrix LED-es fényszóró (Intelli-Lux), a vezetőtámogató funkciócsoport (Intelli-Drive), vagy a panoráma-kamerarendszer (Intelli-Vision). Ezért, és csak ezért bocsánatos, hogy az Opel Intelli-Air (azaz intelligens levegő… intelligens levegő) néven hozta forgalomba az Astra új utastéri légszűrőrendszerét. A technológiát elvileg tavaly ilyenkor mutatták be, de mivel akkor nem kapott hangsúlyt, most pedig itt a szénanáthaszezon, bepótoljuk az ismertetőt.
Az Intelli-Air annyiban mégiscsak intelligens, hogy szenzorokkal figyeli a légminőséget. Amennyiben a kívülről beszívott levegőben szennyező anyagokat észlel, lezárja a szellőzőnyílásokat. ha viszont úgy érzi, hogy kezd állottá válni az utastérben a levegő, kikapcsolja a belső keringetést.
Ez önmagában még kevés persze, hiszen a rendszerben maradhatnak szennyező anyagok; ezeknek a kiszűréséről egyrészt PM2.5-ös (azaz akár 2,5 mikrométeres szemcséket is felfogó) filter, másrészt egy aktív szénszűrő gondoskodik. A kétrétegű rendszer a szagokat és az ózont is távol tartja, a virágpor- (pollen) szűrési hatékonysága megközelíti a 100%-ot.
A szűrő víztaszító anyagból készül, így télen sem fagy meg, illetve nem tudnak benne megtelepedni baktériumok. Az autó nemcsak a szűrő cseréjének (legkésőbb 12 havonta) esedékességére figyelmezteti a vezetőt, hanem a levegő minőségéről is tájékoztat: az érintőképernyőn megjelenő, autó alakú emoji színe az aktuális légminőség függvényében változik.
A pollenszűrés egyébként közvetlen baleset-megelőző szereppel is bír: amikor a vezető tüsszent, városban akár 20 métert, országúton több mint kétszer ennyit is megtehet az autó, mielőtt a sofőr ismét az útra tudja emelni a tekintetét.
Az Intelli-Air az Astra GSe modelleken alapfelszerelés, az összes többi kivitelhez opcióként rendelhető.