Harminc évvel az eredeti koncepciójármű bemutatása után még mindig tud újat mutatni a Boxster: a frissen elkészült Porsche 718 Spyder RS a kétüléses, középmotoros, vászontetős modellcsalád eddigi legerősebb verziója. Motorját a Porsche 718 Cayman GT4 RS-től vette át (az pedig a Porsche 911 GT3-tól kapta), ez pedig nem csak 500 lóerőt és 450 Nm-t jelent, hanem akár 9000/perces fordulatszámot.

Vászontetős Porsche nem volt még ilyen brutális 1

A 4,0 literes, hathengeres szívómotorhoz szűken fokozott, hétfokozatú PDK dupla kuplungos váltó kapcsolódik, manuális váltó opcióként sem elérhető. A gyorsan dolgozó PDK fokozatai a kormányról és a padlón található előválasztó karról egyaránt kapcsolgathatók.

A hajtáslánc álló helyzetből 10,9 másodperc alatt lövi 200 km/órára a menetkészen mindössze 1410 kilós roadstert. Ez a tömegérték bámulatosan alacsony: az autó nemcsak hogy 40 kilóval könnyebb a mezei, 420 lóerős 718 Spydernél, de öt kilogrammot még a fémtetős 718 Cayman GT4 RS-hez képest is megtakarítottak!

Vászontetős Porsche nem volt még ilyen brutális 31

A tömegcsökkentés érdekében az autó kézzel mozgatható, egyrétegű vászontetőt kapott, ami nem lenyitható, hanem leszerelhető – akár otthon is hagyhatjuk a napvédő felsőrészből és szélfogó hátsó elemből álló csomagot. A konstrukció alkalmazásával járó gyakorlati kényelmetlenségekért nemcsak könnyű szerkezetével, hanem hangáteresztő képességével is kárpótolja az utasokat: így ugyanis zárt tetővel sem kell megfosztaniuk magukat a hathengeres bokszermotor, a nemesacél sportkipufogó, valamint a fejtámaszok mögött kialakított légszívókürtő triója által előadott hangversenytől.

Vászontetős Porsche nem volt még ilyen brutális 32

A sztenderd menetdinamikai adatokhoz visszakanyarodva, a 718 Spyder RS az indulást követően 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége 308 km/óra. Egy alapkivitelű 718 Spyder ugyanitt 4,3 másodpercet és 300 km/órát regisztrál. A másik viszonyítási pont, a 718 Cayman GT4 RS ezzel szemben 3,4 másodperces sprintet és 315 km/óra végsebességet tud, jól mutatva, hogy a légellenállás még mindig többet számít a tömeg/teljesítmény aránynál.

Nem mintha a Porsche 718 Spyder RS tervezői elhanyagolták volna az aerodinamikát. A szénszálas első gépházfedelet, a fékek hűtésére szolgáló légbevezető nyílásokat, leszorítóerőt fejlesztő szélső szárnyacskákat alkalmazó orrkialakításhoz a 718 Cayman GT4 RS állt modellt. Ahhoz képest rövidebbre szabták az első kötényt, mivel itt nem kell ellensúlyozni a méretes hátsó szárny aerodinamikai hatásait – a 718 Spyder RS látványos kacsafarkat kapott.  

Vászontetős Porsche nem volt még ilyen brutális 34

A felfüggesztés elemei szintén a 718 Cayman GT4 RS-ből származnak, ugyanakkor valamivel lágyabbak a rugók és a lengéscsillapítók, igazodva a nyitott tetős vezetési karakterisztikához. Alapfelszerelés az aktív lengéscsillapítás (PASM), a 30 mm-es ültetés, a mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű aktív nyomatékvektor szabályozási funkciója és a 20 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák. A hasmagasság, a nyomtáv, a kerékdőlés és a kanyarstabilizátor külön-külön állítható.

Vászontetős Porsche nem volt még ilyen brutális 35

A fekete/szürke vagy fekete/piros színvilágú utastérben szénszálas vázú kagylóülések és sárga középállásjelzővel ellátott kormánykerék vár, minden felületet bőr borít.

Akinek mindez kevés volna, opcióként Weissach csomagot is rendelhet a Spyder RS-hez. Ez nemesacél helyett titánkipufogókat, szintetikus, csillogásmentes műszerfalborítást, valamint – további felár ellenében – magnézium keréktárcsákat kínál. Mint mostanában minden különleges Porsche modellhez, a Spyder RS-hez is kérhetünk exkluzív Porsche Design kronográfot, amely titántokozásával, szénszálas óralapjával és az autó kárpitozásánál használt bőranyagból készített szíjával nyűgözi le az irigyeket.

Vászontetős Porsche nem volt még ilyen brutális 36

A Porsche 718 Spyder RS hivatalos világpremierjére júniusban kerül sor. Az autó több mint másfélszer annyiba kerül, mint az alapkivitelű 718 Spyder. Az ajánlott alapár egyébként fillérre megegyezik a Porsche 718 Cayman GT4 RS-ével: 155 575 euró, azaz valamivel kevesebb mint 58 millió forint.