Harminc évvel az eredeti koncepciójármű bemutatása után még mindig tud újat mutatni a Boxster: a frissen elkészült Porsche 718 Spyder RS a kétüléses, középmotoros, vászontetős modellcsalád eddigi legerősebb verziója. Motorját a Porsche 718 Cayman GT4 RS-től vette át (az pedig a Porsche 911 GT3-tól kapta), ez pedig nem csak 500 lóerőt és 450 Nm-t jelent, hanem akár 9000/perces fordulatszámot.
A 4,0 literes, hathengeres szívómotorhoz szűken fokozott, hétfokozatú PDK dupla kuplungos váltó kapcsolódik, manuális váltó opcióként sem elérhető. A gyorsan dolgozó PDK fokozatai a kormányról és a padlón található előválasztó karról egyaránt kapcsolgathatók.
A hajtáslánc álló helyzetből 10,9 másodperc alatt lövi 200 km/órára a menetkészen mindössze 1410 kilós roadstert. Ez a tömegérték bámulatosan alacsony: az autó nemcsak hogy 40 kilóval könnyebb a mezei, 420 lóerős 718 Spydernél, de öt kilogrammot még a fémtetős 718 Cayman GT4 RS-hez képest is megtakarítottak!
A tömegcsökkentés érdekében az autó kézzel mozgatható, egyrétegű vászontetőt kapott, ami nem lenyitható, hanem leszerelhető – akár otthon is hagyhatjuk a napvédő felsőrészből és szélfogó hátsó elemből álló csomagot. A konstrukció alkalmazásával járó gyakorlati kényelmetlenségekért nemcsak könnyű szerkezetével, hanem hangáteresztő képességével is kárpótolja az utasokat: így ugyanis zárt tetővel sem kell megfosztaniuk magukat a hathengeres bokszermotor, a nemesacél sportkipufogó, valamint a fejtámaszok mögött kialakított légszívókürtő triója által előadott hangversenytől.
A sztenderd menetdinamikai adatokhoz visszakanyarodva, a 718 Spyder RS az indulást követően 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége 308 km/óra. Egy alapkivitelű 718 Spyder ugyanitt 4,3 másodpercet és 300 km/órát regisztrál. A másik viszonyítási pont, a 718 Cayman GT4 RS ezzel szemben 3,4 másodperces sprintet és 315 km/óra végsebességet tud, jól mutatva, hogy a légellenállás még mindig többet számít a tömeg/teljesítmény aránynál.
Nem mintha a Porsche 718 Spyder RS tervezői elhanyagolták volna az aerodinamikát. A szénszálas első gépházfedelet, a fékek hűtésére szolgáló légbevezető nyílásokat, leszorítóerőt fejlesztő szélső szárnyacskákat alkalmazó orrkialakításhoz a 718 Cayman GT4 RS állt modellt. Ahhoz képest rövidebbre szabták az első kötényt, mivel itt nem kell ellensúlyozni a méretes hátsó szárny aerodinamikai hatásait – a 718 Spyder RS látványos kacsafarkat kapott.
A felfüggesztés elemei szintén a 718 Cayman GT4 RS-ből származnak, ugyanakkor valamivel lágyabbak a rugók és a lengéscsillapítók, igazodva a nyitott tetős vezetési karakterisztikához. Alapfelszerelés az aktív lengéscsillapítás (PASM), a 30 mm-es ültetés, a mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű aktív nyomatékvektor szabályozási funkciója és a 20 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák. A hasmagasság, a nyomtáv, a kerékdőlés és a kanyarstabilizátor külön-külön állítható.
A fekete/szürke vagy fekete/piros színvilágú utastérben szénszálas vázú kagylóülések és sárga középállásjelzővel ellátott kormánykerék vár, minden felületet bőr borít.
Akinek mindez kevés volna, opcióként Weissach csomagot is rendelhet a Spyder RS-hez. Ez nemesacél helyett titánkipufogókat, szintetikus, csillogásmentes műszerfalborítást, valamint – további felár ellenében – magnézium keréktárcsákat kínál. Mint mostanában minden különleges Porsche modellhez, a Spyder RS-hez is kérhetünk exkluzív Porsche Design kronográfot, amely titántokozásával, szénszálas óralapjával és az autó kárpitozásánál használt bőranyagból készített szíjával nyűgözi le az irigyeket.
A Porsche 718 Spyder RS hivatalos világpremierjére júniusban kerül sor. Az autó több mint másfélszer annyiba kerül, mint az alapkivitelű 718 Spyder. Az ajánlott alapár egyébként fillérre megegyezik a Porsche 718 Cayman GT4 RS-ével: 155 575 euró, azaz valamivel kevesebb mint 58 millió forint.