Épp csak megkezdte első új típusának, az Ocean elektromos szabadidőjárműnek az európai forgalmazását a Fisker, máris mellé rakott egy dögös modellverziót. A Fisker Ocean Force E radikális tanulmányautónak tűnhet, ám állítólag gyártani fogják.

Az off-road-verzió megerősített, 20 colos keréktárcsákra szerelt, 33 colos vegyes használatú (aszfalton és könnyű terepen egyaránt megfelelő) abroncsokat kapott. Ez, valamint a módosított lengéscsillapítók megnövelt szabad hasmagasságot, illetve kedvezőbb terepszögeket eredményeznek – ezek részleteit nem közölték.

Terepjárót faragtak az elektromos szabadidőjárműből 1

Egy terepjárónál eleve fontos a fenéklemez védelme, egy elektromos járműnél pedig, amelynél az alulról jövő ütések közvetlenül a nagyfeszültségű akkumulátort érik, létfontosságú. Viszont, hogy ne legyen túl nehéz, a borítólemezt titánból vágták ki. Elöl és hátul is találunk védőlemezeket, ezeket azonban nem a lökhárítókra szerelték, amint szokás, hanem a padlólemezhez erősítették, így egyben merevítő funkciót is betöltenek.

A csomag további opciós elemekkel is kiegészíthető, a gumi padlóburkolattól kezdve a pluszkapaszkodókig, a lekötőszemektől a tetőcsomagtartóig.

A Force E csomagot Európában fejleszti a Fisker, és nemcsak új gyártású járművekhez lesz megrendelhető, hanem utólag is beépíthető lesz az összkerékhajtású Fisker Ocean Extreme és Ultra modellekbe.

A Fisker Ocean két dologgal hívta fel magára a figyelmet: az egyik, hogy a szélvédőn kívül minden ablaka leengedhető – beleértve a hátsó szélvédőt és a D oszlop üvegbetétjeit is -, a másik, hogy WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága meghaladja a 700 kilométert. Ez utóbbi valódi alternatívává teheti terepjárásra, hiszen bőségesen van tartalékunk, hogy hazatérjünk egy kalandos kiruccanás után.