Szinte napra pontosan egy évvel az új generációs Mercedes-Benz T-osztály premierje után bemutatkozott a modell villanymotoros változata, a Mercedes-Benz EQT.
Az akkucsomag a padló alatt helyezkedik el, így a helykínálat és kihasználhatóság „majdnem változatlan marad” – majd egy alapos teszten kiderül, mennyi igaz ebből. A rakodóperem mindenesetre 561 mm magasan van, az oldalajtók 614 x 1059 mm-es nyílásokat tárnak fel. A hátsó ülésen három gyermekülés elhelyezhető.
Az EQT kezdetben rövid karosszériával (4498 x 1859 x 1819 mm) kerül forgalomba, de a hosszú tengelytávú változat még 2023 vége előtt bemutatkozik.
Motorból 90 kW-tal (122 LE) és 245 Nm-tel indít az EQT, az akkumulátor nettó 45 kWh kapacitású. Ezt váltóáramról 22, egyenáramról 80 kW-tal tölthetjük, a csatlakozó aljzat az orron elhelyezett embléma mögött található.
Az átlagos energiafogyasztás 18,99 kWh/100km, ezt olyan funkciók igyekeznek csökkenteni, mint a hőszivattyús klímaberendezés vagy az előklimatizálás lehetősége.
A járművet alapáron hét légzsákkal szereli a Mercedes, köztük van az első ülések közötti légzsák, ami az összefejelés ellen véd oldalirányú ütközés esetén. A biztonságot keresztszél elleni stabilizáló rendszer, vezető éberség-felügyelet, ráfutásos ütközést vagy gázolást megakadályozó automata vészfékrendszer, aktív sávtartó asszisztens, valamint a sebességkorlátozó táblákat felismerő, a sebesség túllépésére ezek alapján figyelmeztető rendszer fokozza.
Opcióként dugókövető (megállásig fékező és újrainduló) tempomat, valamint a sáv középvonalában tartó aktív kormányvezérlés is kérhető, amelyekkel félautonóm közlekedésre képes a jármű. Opciós az utánfutó stabilizáló funkció, valamint a parkolási asszisztens.
Az infotainment rendszer a 7 colos érintőképernyőről, az érintésérzékeny kormánygombokról, vagy szóbeli parancsokkal is vezérelhető; a rendszer emellett képes megtanulni a vezető szokásait, és megjósolni, hogy milyen funkcióra lesz szüksége az adott helyzetben.
A gyári videók megtekintéséhez kattints ide!