Folytatja az EX30 felvezető kampányát a Volvo. Az első, semmi érdemi információt nem tartalmazó, viszont annál hangulatosabb filmecske után most konkrétumokat is kapunk a svéd-kínai gyártótól.
Mivel az EX30 városi környezetbe szánt crossover, olyan biztonsági rendszerekkel szerelték fel, amelyek zsúfolt forgalomban, gyalogosok és kerékpárosok között is gondoskodik az utasok és a többiek védelméről.
Ilyen funkció az oldalajtók rosszul időzített nyitásakor fény- és hangjelzéssel figyelmeztető rendszer – gondoltad volna, hogy a kerékpáros baleseteken belül jelentős hányadot (akár 20%) tesznek ki a bringások elé kinyitott ajtók által okozott ütközések?
Nem csak ebben lesz ügyes az új Volvo. Utascelláját úgy tervezték meg és építették fel többféle acélból, hogy a lehető legjobban nyelje el az ütések energiáját, az első ülések között pedig központi légzsák akadályozza meg, hogy a sofőr összefejeljen első utasával.
A vezető álmosságát másodpercenként tizenhárom méréssel dolgozó szenzor figyeli, és a kormánykerékbe is beépítettek egy érzékelőt, így ha gyengül a fogás, vagy elengedi a volánt a pilóta, bajt észlel, és figyelmeztet az autó.
Szintén újdonságnak mondja a Volvo azt a funkciót, amely lefékez, ha egy kereszteződésben oldalról elénk gurul egy jármű.
Valójában ezek a funkciók mind ismerősek már az autóiparban, így érdeklődve várjuk, hogy mit is tud majd valójában az EX30 – a világpremierre június 7-én kerül sor.