A Volkswagen Polóból már 1979-ben készült sportos GT kivitel, azonban csak tizenkilenc évvel később, 1998-ban akasztották mögé az I-t. Ezzel a Golf GTI kis testvért, a világ túlmotorizált kisautókért rajongó lakossága pedig egy új játékszert kapott. Az ezt követő negyed évszázad során mindig visszatért a modell: 2006-ban, 2010-ben, 2014-ben, majd legutóbb 2021-ben örülhettünk új generációs Polo GTI-nek.

Szülinapos kiadás készült a sportos kisautóból 1

Ez utóbbi kapható ma is, ám olyan kivitelben, mint a frissen bemutatott, mindössze 2500 példányban készülő Volkswagen Polo GTI Edition 25, még soha nem láttuk. Az Ascot-szürke árnyalat eddig nem volt része a modellváltozathoz rendelhető palettának. Egyébként az ültetett futóművű jubileumi modell a hagyományos fehér, fekete, piros, kék és szürke fényezéssel is megvehető, de miért tennénk ilyet?

Szülinapos kiadás készült a sportos kisautóból 35

A 18 colos keréktárcsák, a külső tükörházak és a tetőlemez mind fekete, ahogy a perforált bőrbe húzott sportülések is: ezeket GTI-hímzés és piros oldalsó hurkák dobják fel. A kormánykeréken 25-ös szám virít, az ajtóküszöbökön felirat emlékeztet arra, hogy az autó „egy a kétezer-ötszázból”. Kívül a hátsó oldalajtók aljára került 25-ös szám, és ezzel egyébként a végére is értünk az egyedi stílusjegyeknek.

Szülinapos kiadás készült a sportos kisautóból 36

A 207 lóerős, kétliteres motorhoz nem nyúltak; a limitált széria 6,5 másodperces 0-100 km/órás gyorsulása sem változott.