Meghatározó volt a Hyundai történetében a Pony: 1975-től mintegy 15 éven át gyártották a ferdehátú modellt, ami a dél-koreaiak első önálló fejlesztésű típusa volt. Mielőtt megkezdték volna a tömeggyártását, egy kupé kivitelű koncepcióautó formájában mutatkozott be – közel 50 éve annak bemutatása után restaurálta a Pony Coupét a Hyundai, az olasz GFG Style formatervező céggel, azaz Giorgetto és Fabrizio Giugiaro apa-fia alapítópárossal karöltve.
Amellett, hogy újjáépítették az 1974-es évjáratú tanulmányautót, még tavaly megszületett a Hyundai N Vision 74 koncepció, melyek – legalábbis a márka állásfoglalása szerint – a vállalat múltját és jövőjét tükrözik, illusztrálva annak innovatív, merész törekvéseit. A két autót a Hyundai Reunion ünnepségén együtt is bemutatták, amire az olaszországi Comói-tónál megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este keretében kerítettek sort.
Öt évtizeddel ezelőtt még a Torinói Autószalon volt a legfontosabb nemzetközi kiállítás. Ezen a kétajtós sportautó kecses tetővonallal, letisztult, mégis dinamikus formavilággal és egyedi formájú B oszloppal debütált. A karosszéria merészségéhez érzékeny, vezetőközpontú belső tér párosult. Sportautóként azonban végül nem öltött testet a Pony, az 1970-es évekbeli gazdasági válság ugyanis a feledés homályába taszította – a következő évtized elején döntöttek úgy, hogy elmeszelik a projektet, aminek terveit később a legendás GMC DeLoreanhez használták fel.
Ami a restaurált Pony Coupét illeti, 1,2 literes soros négyhengeres motorral szerelték, annak 82 lóerős teljesítménye a hátsó kereket hajtja. Ezzel szemben a „jövőből érkezett” mása hidrogén-hibridhajtással 680 lóerőt ad le, és 4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra. Ez utóbbi üzemanyag-ellátását egy 85 kW-os hidrogéncellás rendszer segíti, de egy 62 kWh-s lítium-ion akkumulátor és két, egyenként 2,1 kg-os hidrogéntartály is lapul benne – ezek együttesen közel 600 kilométeres hatótávot biztosítanak.