A Škoda csehországi központjában pontosan tíz éve építenek vizsgaautót a gyakornokok. Az Azubi projekt hatalmas siker – egyrészt komplex gyakorlati igazolása annak, hogy a fiatalok valóban elsajátították szakterületük alapvető fogásait, másrészt hatalmas hírverés a márkának.
Ráadásul a projekt idén túllépett az országhatárokon: a Škoda indiai leányvállalatának gyakornokai is megépítették a maguk projektautóját – nem is akármilyet.
A Škoda Rapid Sedanról mindössze egy fotót tett közzé a cégcsoport helyi leányvállalata, a leírás szerint azonban bővelkedik innovatív ötletekben. A motorházfedélen a márkalogó például eltüntethető, mint a Rolls-Royce-ok orráról Emily; hűtőmaszkrácsozata pedig ugyanúgy LED-es megvilágítást kapott, mint a hátsó Škoda-embléma.
Az autót fekete-sárga kontrasztokkal bolondították meg; a féknyergeket is sárgára festették. Az utastérben a rádió helyére érintőképernyős infotainment-rendszert szereltek, a biztonsági öveket átszerelték a skarlátvörös bőrbe kötött első ülések vázába – ez volt egyébként a projekt legkeményebb részfeladata.
A hajtáslánc nem változott, az egyetlen apró módosítás a sportkipufogó-rendszer felszerelése.
A Škoda Rapid kézenfekvő választás volt kiindulási alapnak, hiszen azt annak idején kifejezetten az indiai piacra fejlesztette a Škoda. Ne zavarodj meg: ez a Rapid nem azonos a mifelénk ismert névrokonával: az indiai modell ugyanannak a PQ25-ös platformcsaládnak egy régebbi, kisebb verziójára épült, ebből adódóan a két típus között félszámnyi méretkülönbség is volt.
Ha tehát gyártásba vennék is a Rapid kabriót, az akkor sem valószínű, hogy eljutna Európába. Mivel azonban gyári oktatási projektről volt szó, a nyitott szedán sajnos megmarad egyedi darabnak.
Nem először készül Škoda Rapid Cabriolet
A nyolcvanas években a márka brit importőrje saját szakállára építtetett kabriót a szépséges Škoda Rapid kupéből. A farmotoros modell B oszlopát meghagyták, és felül keresztelemmel merevítették, így ugyanolyan piknikkosár-kabrió volt, mint jóformán az összes korabeli vászontetős.