Idén októbertől rendelhető a most bemutatott, nyolcadik generációs BMW 5. A modellcsalád elsőként a szedán változattal lép piacra; ez 97 mm-rel hosszabb, 32-vel szélesebb és 36-tal magasabb elődjénél; a tengelytáv 20 mm-rel nőtt.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 1

Európában kizárólag négyhengeres belső égésű motorokkal, illetve tisztán elektromos hajtáslánccal indít a modell. A plug-in hibridek 2024 tavaszán csatlakoznak a csapathoz, míg a soros hathengeres motorok (legalábbis egyelőre) csak Észak-Amerikában lesznek elérhetők.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 111 

A fényszórók és a dupla vese a megszokott grafika valamelyest modernizált interpretációi; korántsem annyira formabontó az orr, mint a márka tisztán elektromos típusainál. Az irányjelző és nappali fényeket ugyanakkor csaknem függőlegesen egymás fölé rendezve helyezték el. A hűtőmaszk kiemelkedik a síkból, opcióként kontúrvilágítással is kérhető.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 112

Oldalról két, tradicionális karaktervonal tagolja a klasszikus formát. Az ajtókilincsek a lemezbe simulnak, a C-oszlop tövének hangsúlyos borításába az 5-ös számot nyomták. A hátsó lámpatesteket krómsáv osztja ketté. Elmaradhatatlan extra a dinamikusabb megjelenést eredményező M Sport és M Sport Pro csomag, illetve a piaci bevezetéstől fogva elérhetők lesznek bizonyos BMW Individual karosszériaszínek az autóhoz.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 113

A vezetői környezetben csökkent a gombok és kapcsolók száma, a funkciók kezelésére a 14,9 colos érintőképernyő szolgál; a digitális műszeregység 12,3 colos. A kormánykerék alul lapított kialakítást kapott, a küllőin elhelyezett érintésérzékeny vezérlőfelületek, valamint a padlókonzoli kontroller rezgéssel adnak visszajelzést a pilótának. A műszerfalon végighúzódó, érintésérzékeny  vezérlőfelület, az interakciós sáv az elektromos BMW-k hozadéka.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 114

A bajor márka későn ugrott rá a bőrmentességre, de most megtették: az alapkivitelű beltér minden felülete vegán burkolatot kapott, az ülésektől a műszerfalon át az ajtópanelekig, sőt, még a kormánykerék is szintetikus bőr. Ha ragaszkodunk a klasszikus értékekhez, Merino bőrkárpitozást is kérhetünk számos színben.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 115

Amíg az M5 meg nem érkezik, a csúcsmodell a két villanymotoros BMW i5 M60 xDrive lesz, 601 lóerővel (442 kW), 820 Nm nyomatéki csúccsal. Az autó 3,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét 230 km/órában korlátozták. Szintén elektromos, de csak egy darab, hátra beépített villanymotort alkalmaz a BMW i5 eDrive40.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 116

A 250 kW/340 LE és a 430 Nm messze elmarad a nagyobb testvérétől, ahogy a 6,0 mp-es gyorsulás és a 193 km/óra végsebesség is, cserébe az energia-felhasználás akár 15,9 kWh/100km-re leszorítható. Mivel pedig az akkumulátor nettó kapacitása 81,2 kWh, ez tekintélyes hatótávolságot tesz lehetővé: míg az M60 legfeljebb 455 – 516 kilometert megy el egy feltöltéssel, az i5 eDrive40 azonos értéke 497 – 582 kilométer.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 117

Ha nagyon szeretnénk takarékoskodni, rendelkezésre áll egy külön üzemmód, amelyben visszafogott motorteljesítmény és lebutított funkciók mellett akár 25 százalékkal messzebb juthatunk el.

A 11 kW-os fedélzeti váltóáramú töltő teljesítménye felárért  megduplázható; az egyenáramú villámtöltést 205 kW-ig tudja fogadni a BMW i5, utóbbi 10 perc alatt 156 kilométerre elegendő energiát ad át.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 118

Az induláskori kínálatot két kétliteres, négyhengeres motor – egy dízel és egy benzines – teszi teljessé. Ezeket 48V-os mild hibrid rendszer támogatja, a váltó mindig  nyolcfokozatú automata. Az 520i csúcsteljesítménye 208 lóerő, a 520d (amely összkerékhajtással is rendelhető) legfeljebb 197 lóerőt tud.

Egyéb piacokon további négy- és hathengeres motorok is elérhetők. A plug-in hibridek 2024 tavaszán érkeznek , ugyanekkor jön egy vadonatúj, soros hathengeres  dízelmotor, valamint egy harmadik tisztán elektromos, összkerékhajtású variáns.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 119

A hosszú tengelytávhoz megnövelt nyomtáv és csaknem tökéletes 50:50 tömegeloszlás társul. A futóművet mindig az adott hajtáslánchoz hangolják: motortól függően eltérő a kipörgésgátló, a kormánymű, a fékrendszer vezérlése. Kérhető M Sport felfüggesztés, M Sport fékrendszer és adaptív felfüggesztés is; van összkerék-kormányzás és aktív kanyarstabilizátor is. A kerékméretek 18 coltól egészen 21-ig mennek.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 120

Vezetőtámogatásban nagyot alakít a BMW 5. Piactól (azaz engedélyektől) függően 130 km/óra alatt elengedett kézzel is haladhatunk, de a tekintetünket az úton kell tartani. Világújdonság az az aktív sávváltás funkció, amelynél a jármű által javasolt előzést a pilóta a szeme mozgásával tudja jóváhagyni: elég, ha a tükörbe pillant, és az autó máris indítja a manővert. Parkolni is tud magától az autó, vagy 200 méteren át vezérelhetjük kívülről, okostelefonról.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 121

Az infotainment rendszer új menüsturktúrája révén egy sor funkció közvetlenül, egyetlen lépésben vezérelhető az érintőképernyőről.  Az új generációs operációs rendszer újdonsága, hogy előre telepített játékokat is találunk a fedélzeten; az online kapcsolatot akár négy darab 5G antenna biztosítja.

i5-multim-dia

Van digitális kulcs, okostelefonról vagy okosóráról (utóbbi egyelőre csak Apple Watch lehet, de majd ez is változik nyilván,)  van üdvözlő fénykoncert, és az autó piactól függően a parkolási díjakat is képes automatikusan kifizetni. Az okostelefon-integráció magától értetődő, a szoftverek vezeték nélkül frissülnek.

Sokaknak fog fájni, ahogy a legújabb BMW Európába jön 123

    BMW i5 eDrive40 BMW i5 M60 xDrive BMW 520i 48V MHEV BMW 520d BMW 520d xDrive
Hosszúság mm 5060 5060 5060 5060 5060
Szélesség mm 1900 1900 1900 1900 1900
Magasság mm 1515 1515 1515 1515 1515
Tengelytáv mm 2995 2995 2995 2995 2995
Lökettérfogat cm3 1998 1995 1995
Belső égésű motor teljesítménye kW/LE 140/190 145/197 145/197
Villanymotor teljesítmény kW/LE 250/340 442/601 13/18 8/11 8/11
Max. teljesítmény kW/LE 250/340 442/601 153/208 145/197 145/197
Max. forgatónyomaték Nm 400 795 330 400 400
Végsebesség km/óra 193 230 230 233 228
Gyorsulás 0-100 km/óra mp 6,0 3,8 7,5 7,3 7,3
Menetkész tömeg* kg 2130 2305 1725 1775 1830
Hasznos terhelhetőség kg 610 590 610 630 630
Csomagtartó liter 490 490 520 520 520
Közegellenállási együttható   0,23 0,25 0,24 0,24 0,24