Új csúcskivitelt kapott az Enyaq, és ehhez kapcsolódóan minden téren bővíti elektromos szabadidőjárművének tudását a Škoda. A legerősebb hajtáslánc csúcsteljesítményét az eddigi 195 kW-ról (265 LE) 210 kW-ra (286 LE) emelték; ez állítólag hátsó- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. Ez váratlanul hangzik ugyan, de igazolni látszik a Škoda ígéretét, hogy az új hátsókerék-hajtású csúcsmodell 6,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg az Enyaq iV 80 gyorsulási ideje 8,5 másodperc. Az Enyaq L&K 85x, azaz a dupla villanymotoros variáns ennél is fürgébb: 6,6 másodperc (korábban 6,8 mp) elég neki a 0-100 km/órás sprinthez. Mindkét L&K modell végsebessége 180 km/órára emelkedett a korábbi, egyetemes 160 km/óráról.
Kismértékben a modell hatótávolsága is megnőtt, mostantól 548 helyett akár 570 kilométer (az összkerékhajtású variáns esetén 524 helyett 550 km) az elméleti maximum. Ezt a változást tükrözi a hajtásláncjelzés módosítása 80-ról 85-re. Habár erről nem esik szó a sajtóanyagban, az akkumulátor alighanem ugyanaz a bruttó 82, nettó 77 kWh-os egység, mint az eddigi kínálat csúcsdarabja; az extra kilométereket a módosított töltésvezérlés, illetve az előtemperálási funkció eredményezheti, amely a navigációs adatok alapján a töltés várható időpontjára optimalizálja az akkucsomag belső hőmérsékletét.
A Laurin & Klement kivitelű változat az első Enyaq, amely megkapja az új generációs járművezérlő szoftvert, amely többek között a fenti temperálási funkciót is tartalmazza. Ez a szoftvercsere még az év vége előtt a teljes Enyaq modellcsaládban végbemegy. Ugyanennek az ME4 szoftvernek a hozadéka a megújult navigációs rendszer, az egyszerűbben kezelhető menüstruktúra, a könnyebben kitanulható klímavezérlés, az új grafikai megjelenítés, továbbá a digitális műszeregység és a head-up kijelző kibővített tartalma. A multimédiás rendszer frissített grafikát és új, közvetlen elérésű funkciókat kínál. Módosult továbbá a talajmegvilágító lámpa grafikája, illetve a kulcs nélküli ajtóvezérlés magától aktiválja a központi zárat, ha a kulcs(ot magánál tartó személy) eltávolodik az autótól.
Mindezek a változások önmagukban is vadonatúj autót eredményeznek, méghozzá idővel a teljes modellkínálatban, amely egyébként mostantól eldobja nevéből az iV utótagot, azaz a Enyaq iV helyett Enyaq lesz a neve. A Laurin & Klement kivitel azonban mégiscsak különleges bánásmódot érdemel, így a Škoda ennek dizájnelemeit is feljavította.
Nézd meg gyári videókon a csehek új csúcsgépét, kattints ide!
Kívül krómozott ablakkeretek és tetősínek, fényezett küszöbök, exkluzív platinaszürke tükörházak és lökhárítóbetétek segítenek megkülönböztetni a csúcsmodellt a bevezető kivitelektől. A hűtőmaszk kerete is krómozott, a pajzs alapkivitelben LED-es háttérvilágítást kap. Az utastérben bézs vagy fekete bőrkárpitozással kapjuk az elöl masszázsfunkciós, szellőztetett üléseket – ez utóbbi egyébként egy olyan funkció lesz, amit a csúcskivitel megtart magának.