A plug-in hibrid változatokat a kínálatban tartva újabb villamosított variánssal bővítette portfólióját a Citroën C5 Aircross. A mild hibrid egység minden eleme új fejlesztés, a 136 lóerőre és 230 Nm-re hangolt 1,2 literes, háromhengeres benzinmotortól kezdve a hatfokozatú erőátviteli egységen át a 48 V-os elektromos architektúráig.
Ha a szabvány szerinti méréseket tekintjük, a nagyságrendileg dízelmotorárban kínált konfiguráció az eddig alkalmazott 130 lóerős, nem villamosított benzinmotornál 15 százalékkal kevesebb: 129 g/km szén-dioxidot bocsát ki. Ez a 15% előny átlagosan 1,0 l/100 km fogyasztáscsökkentést jelent, városban ennél is többet: akár 30 százalékot faraghat vissza a fogyasztásból a rendszer. A motor egyébként az ekvivalens dízelnél is takarékosabb, nagyjából 12 százalékkal.
A Miller-ciklus szerint üzemelő benzinmotor alapvetően egymaga dolgozik, de olyan üzemi körülmények között, ahol csak rossz hatásfokkal tudna üzemelni, vagy extra nyomatékra van szükség, a 21 kW csúcsteljesítményű, 55 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor is besegít (igaz, legfeljebb 9 kW-ot mozgósít erre a célra).
Az elektromos erőforrás bizonyos helyzetekben egyedül is képes mozgatni az autót – például tolatáskor, vagy városi araszoláskor, ahol a menetidő akár 50 százalékában engedi pihenni a belső égésű motort. Gázelvételkor vagy lassításkor regeneratív fékrendszerként tölti a bal első ülés alá beépített, 432 Wh kapacitású akkumulátort. Egy konverteren keresztül szintén a 48 V-os rendszer tölti a fedélzeti rendszereket működtető, 12 V-os akkumulátort.
A hajtáslánc fontos eleme az új fejlesztésű ë-DCS6 dupla kuplungos sebességváltó. A kifejezetten a mild hibrid rendszerhez optimalizált erőátviteli egység az akkumulátor kivételével az összes hibrid komponenst – a villanymotort, az invertert és a vezérlőegységet – magában foglalja.
A C5 Aircross helykínálata és szolgáltatásai változatlanok maradtak. Kiegészült ugyanakkor a digitális műszeregység. Megjeleníthető a pillanatnyi energiaáramlás, az akkumulátor töltöttségi szintje, a hajtáslánc aktuális üzeme (a vezérlés optimalizálható nagy teljesítményre, takarékos üzemre vagy az akkumulátor töltésére), valamint hogy mekkora távolságot tettünk meg tisztán elektromos üzemben. Amikor egyébként így haladunk, kék színre vált a sebességmérő.
A modell az év második felében érkezik meg az európai márkakereskedésekbe.
Alább rövid gyári videón tekintheted meg az új mild hibrid C5 Aircrosst.