Megújítja városi kisautóját a Toyota, de a Yaris modellfrissítése több egyszerű ráncfelvarrásnál: optikai látszat-változtatások helyett érdemi fejlesztéseket kapunk.

Talán a legfontosabb a full hibrid hajtáslánc átdolgozása. Míg az eddigi 115 lóerős verzió is a kínálatban marad, a Toyota a más típusaiban már bevezetett, ötödik generációs hibrid komponenst is átemelte a Yarisba, így mostantól két, eltérő karakterű és tudású hibrid rendszer épül ugyanarra az 1,5 literes benzinmotorra.

Minden téren többet nyújt a városi Toyota 1

Az új rendszer nagyobb, erősebb villanymotort és átdolgozott teljesítményvezérlő egységet (hardver és szoftver) kap. Az összteljesítmény ezzel 85 kW-tól 96 kW-ra (116 helyett 130 LE) emelkedik. A hajtó villanymotor maximális forgatónyomatéka a korábbi 141 helyett 185 Nm (+30%), így egyrészt dinamikusabban gyorsul (0-100 km/órára az eddigi 9,7 helyett 9,2 mp alatt), másrészt a gázreakciók is javultak.

Minden téren többet nyújt a városi Toyota 45

A Yaris fürgébben kezd neki az előzéseknek, gázadásra közvetlenebbül ugrik. Emellett a CO2-kibocsátás csak minimálisan emelkedett, legkisebb szabványos értéke 96 g/km.

A vadonatúj motor nem lesz minden kivitelhez rendelhető; a pontos eloszlás piaconként eltérő, az viszont bizonyos, hogy a már ismert GR Sport és a most bevezetendő Premiere Edition csúcsmodell egyaránt ezzel a hajtáslánccal kerülnek forgalomba.

Minden téren többet nyújt a városi Toyota 46

Kibővített digitális tartalommal érkezik a megújuló Yaris. A műszeregység 7 vagy 12,3 colos lehet; utóbbi vadonatúj, négy stílusban (divatos, könnyed, sportos, robusztus) testre szabható grafikát és elrendezést kínál.

Minden téren többet nyújt a városi Toyota 47

Az érintőképernyő 9 vagy 10,5 colos lehet, mögötte nagyobb tudású, gyorsabb infotainment-rendszert találunk. Ez a Smart Connect rendszer ösztönösebben, egyszerűbben kezelhető, és olyan modern funkciókat kínál, mint a felhőalapú navigáció aktuális forgalominformációs tájékoztatással, a természetes beszédtempót felismerő hangvezérlés, vagy a vezeték nélküli okostelefon-integráció. Kulcs helyett akár okostelefonról is nyitható és indítható az autó, a multimédiás rendszer szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető.

Minden téren többet nyújt a városi Toyota 48

Szintén vezeték nélkül frissülnek a Toyota T-Mate vezetőtámogató és biztonsági rendszerek, azaz mindig tudásuk legjavát nyújtják. Biztos, ami biztos, a megújult Yarisba már továbbfejlesztett verzióban kerültek bele: az ütközést megelőző rendszer például mostantól a motorkerékpárosokat is észleli és igyekszik elkerülni, gázelvételkor környezetfüggően lassít az autó, míg a kormányasszisztens felismeri a következő kanyar paramétereit (navigációs adatok alapján), és a rásegítés mértékét módosítva teszi kényelmessé a kanyarodást.

Minden téren többet nyújt a városi Toyota 46

Ha a vezető rosszul lesz, az autó riaszt, majd megáll. Ha kiszállnánk, de hátulról autó vagy kerékpár közeledik, ugyanúgy figyelmeztet a Yaris, mint ha kiszálláskor gyermeket vagy kisállatot hagynánk a hátsó üléssoron – az előbbi opciós, de az utóbbi szériafelszerelés! Emellett átdolgozták az adaptív tempomatot, így működése közelebb áll egy emberi pilótához: gyorsabban, természetesebben reagál, így kevesebb hirtelen sebesség-változásra kell számítani menet közben.

Minden téren többet nyújt a városi Toyota 50

A több erőhöz és nagyobb tudáshoz kívül-belül frissült megjelenés társul. A prímet a vadonatúj Premiere Edition csúcsfelszereltség viszi. Csak ehhez rendelhető egy új karosszériaszín, Neptune-kék  (fekete tetővel), ami az új, 17 colos keréktárcsákon, valamint az utastéri öltésekben és díszítősávokon is visszaköszön.

Más felszereltségi szinteken is megújultak a keréktárcsák, friss mintázatot kaptak az üléskárpitok, valamint megjelent egy Juniper-kék karosszériaszín – úgy tűnik, a Toyota nagyon szeretné hangsúlyozni a Yaris hibridségét.

Minden téren többet nyújt a városi Toyota 51