A Gazdasági Versenyhivatalhoz is fordulhatnak a kis kutak a Mol tavaly velük szemben alkalmazott nagykereskedelmi gyakorlata miatt – tájékoztatta a Népszavát nemrég a közgyűlési döntésükről Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetsége elnöke (FBSZ).
Miután a kormány tavaly februárban a nagykereskedelemre is kiterjesztette a hatósági árakat, a hazai piac nagy részét ellátó Mol nagykereskedelmi versenytársai abbahagyták tevékenységüket, így az összes töltőállomás ellátása az olajcégre hárult. A Molnál ugyanakkor a hozzájuk forduló, addigi beszállítóikat elvesztő, nagy láncokhoz nem tartozó kutak külön – mint később kiderült, korábbi ügyfeleinél kedvezőtlenebb – besorolás alá kerültek. Ez odáig fajult, hogy tavaly novemberben, finomítási fennakadásokra hivatkozva, a Mol, „új partnerei” üzemanyag-ellátását teljesen felfüggesztette – írja a portál. Az ezt követő néhány hét során hagyományos vevőiket, sőt saját hálózatukat is egyre kevesebb üzemanyaggal szolgálták ki.
Egri Gábor elmondása szerint a Moltól azóta se kaptak kedvezőbb ajánlatot a kis kutak, így készleteiket ismét a hatósági árak eltörlése nyomán visszatérő importőröktől szerzik be. Előzetes vizsgálataik szerint tavaly a Mol, egyedüli nagykereskedőként, versenytörvénysértő módon élt vissza velük szembeni erőfölényével.
Bár márciusban az FBSZ még az uniós versenyszervek tájékoztatását fontolgatta, legfrissebb vizsgálataik alapján a GVH is felmerül lehetőségként. Az, hogy végül megindítják-e az eljárást, attól függ, hogy a tagság előteremti-e a beadvány megfogalmazásához szükséges, cégenként néhány tízezer forintot. Bár a kis kutak döntő többsége, a tavalyi, hatósági áras időszakot, az előzetes várakozásokkal szemben, túlélte, elvesztett vevőik egy része még mindig nem tért vissza – közölte az elnök.