Először volt a nagy érintőképernyő, aztán jött a digitális műszeregység, majd ezeket közös üvegpanel alá vonták, hogy minél nagyobbnak látszódjon. Amikor pedig már ez sem volt különleges, előrukkoltak az utas előtti érintőképernyővel: az autógyártók az elmúlt években mintha mással sem foglalkoztak volna, mint hogy kielégítsék a homo mobiltelefoniensis kijelzőfétisét.
A Volvo EX30 városi crossover azonban nem áll be ebbe a sorba. Olyannyira nem, hogy az egész autóban egyetlen képernyő lesz csupán. A középen elhelyezett, álló formátumú monitor felső sávja (valamint a kormányoszlop tövében elhelyezett ikonsor) szolgál a vezető tájékoztatására – ide kerül a tulajdonképpeni műszerfal –, míg alul így is marad elegendő hely a multimédiás funkcióknak.
Hogy a gyakorlatban beválik-e a megoldás, nem tudjuk, arra mindenesetre alkalmas, hogy felhívja magára a figyelmet – valamint, hogy csökkentse a modell gyártásánál felhasznált értékes, ritka nyersanyagok mennyiségét.
Részben szintén ez utóbbi célt szolgálja az autó hangfalrendszere: ahelyett ugyanis, hogy az utastér számos pontján elhelyezett, külön-külön hangszórókkal hangosítanák be az apró utasteret, egyetlen nagy soundbar található a kocsiban, méghozzá elöl, a szélvédő alatt. Így aztán értékes hely szabadult fel az ajtókban, amit mindenféle dolgok tárolására használhatunk. Az ablakemelők kapcsolói ugyanebből a megfontolásból kerültek a középkonzolra: ráadásul így jobb oldalon nem kell duplázni a gombot.
Szintén ötletes és helytakarékos az elülső könyöklő, amiből fiókként húzható elő a poharak vagy mobiltelefon elhelyezésére alkalmas szerkezet, ha pedig nincs erre szükség, és visszatoljuk, akár egy hátizsák is elférhet a két első ülés között a padlókonzolon.