Van abban valami perverz, hogy ökoautóból építsünk sportkocsit. A Toyota már korábban is nekifutott az ötletnek, a Priusból tervezett GR Sport – azaz optikailag felpaprikázott – változatot, valamint valódi versenyautó is készült a hibrid paripából – igaz, a Super 500 szériában induló autóban egy öblös V8-as adta a hibrid hajtáslánc belső égésű komponensét.

Nem várt modelljéből épített sportautót a Toyota 1

Egyelőre nem tudni, a most bemutatott Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition melyikhez áll majd közelebb – már ha egyáltalán gyártani fogják, hiszen egyelőre csak egy egyetlen példányban létező tanulmány, amelyet születésnapi ajándékként készítettek az idén 100 éves Le Mans-i 24 órás verseny tiszteletére. Esetleges gyártásáról egyelőre nem beszél a Toyota, de a fotók alapján elképzelhető, hogy a GR Sport program keretében elemenként vagy csomagban elérhetővé teszik az egyedi alkatrészeket.

Nem várt modelljéből épített sportautót a Toyota 33

Komoly aerodinamikai csomagot kapott, amely a leszorítóerőt hivatott fokozni. A motorházfedél, ahogy a hátsó szárny is, szénszálas kompozit anyagból készült. A futóművet 30 mm-rel leültették, a nyomtávot kiszélesítették, az autóra aerodinamikailag optimalizált, 18 colos kerekeket, azokra 235/50-es abroncsokat szereltek. A kerekek dizájnjához a Toyota Le Mans-i Hypercar versenyautójától merítettek ihletet. A csomagot kiegészítő lámpák teszik teljessé.

Nem várt modelljéből épített sportautót a Toyota 34

A karosszéria 90 mm-rel hosszabb, 50 mm-rel szélesebb, a magasság az ültetés következtében 30 mm-rel csökkent. A tengelytáv változatlan, a nyomtáv elöl és hátul egyaránt 40-40 mm-rel nőtt.