Az elektromos hajtástechnológiák megjelenése minden korábbinál szabadabb kezet adott a formatervezőknek álmaik megvalósításában, és ők rendre élnek is a lehetőséggel. Ennek látványos példája a Porsche Mission X tanulmányautó, amely – bár első pillantásra egészen hagyományos arányokat mutat – szokatlan aerodinamikai megoldásokkal vezeti át a márkát a jövőbe.

Minden elődjét elhomályosítja az új Porsche  1

A 4,5 méter hosszú, két méter széles Porsche Mission X nem egészen 1,2 méter magas, tengelytávja 2,73 méter – ezek az értékek tudatosan közelítik a tanulmányt a márka olyan korábbi, ikonikus szupersportautóihoz, mint a Carrera GT vagy a 918 Spyder.

Ugyanakkor a márka kőkemény versenyautóiból is merítettek ihletet a tervezők. A felfelé nyíló ajtók az 1969-es Porsche 917-est idézik, a hatalmas üvegkupolába nyitható ablakbetétet integráltak.

Minden elődjét elhomályosítja az új Porsche  51

A márka ma már sztenderd kétszer kettes fényrajzolatát radikális formában újraértelmező fényszórók a Porsche 906-os és 908-as funkció diktálta megoldásaiból táplálkoznak.

A Mission X orrán debütál a néhány napja beharangozott, új márkalogó. Hátul a márkanév maga is a fénykarakter részeként jelenik meg; töltés közben a felirat E betűje pulzálva világít.

Minden elődjét elhomályosítja az új Porsche  52

Az utastérben fixen rögzített, szénszálas vázú üléseket találunk, állítani a pedálokat és a kormánykereket lehet – előbbieket oldalirányban is. A biztonsági övek hatpontosak. A fejtámasz eltávolítható, így bukósisakban is beülhetünk az autóba.

A vezetőülés, valamint a kormánykerék szürke, a műszerfal és az utas ülése barna, a kárpitozás vegyesen bőr, illetve szövet. 3D nyomtatóval egyébként tetszőleges párnázat készíthető az ülésekre, így az autó szó szerint testre szabható.

Minden elődjét elhomályosítja az új Porsche  53

A kormánykerék maga is különleges, nyitott szerkezetén át látható a légzsák. A műszeregység teljesen digitális, a különböző megjelenítési sémák között a klasszikus Porsche-műszerfal, teljes navigációs monitor, valamint versenypálya-specifikus kijelzés is szerepel. A leglátványosabb részlet a hatalmas analóg órát digitális időmérő felülettel társító stopper az utas előtt.

A klímaberendezés akár kesztyűben is kezelhető, a befúvókat az ajtókban helyezték el. A mindennapi használat követelményeit vezeték nélküli telefontöltő felület, valamint az ülések mögött kialakított tárolórekesz hivatott kielégíteni.

Minden elődjét elhomályosítja az új Porsche  54

Az utastérben befelé tekintő kamerákat is elhelyeztek, így az utasok később visszanézhetik, hogyan élték meg a vezetés élményét. Arról, hogy ez valóban élmény legyen, több oldalról is gondoskodott a Porsche.

Egyrészt az akkumulátorcsomagot, amely 900 V-os architektúrájával kétszer olyan gyorsan tölthető (elméletben), mint a Taycan Turbo S, az ülések mögé, az autó tömegközéppontjába építették be.

Minden elődjét elhomályosítja az új Porsche  55

Másrészt a megcélzott tömeg/teljesítmény arány nagyjából azonos – azaz egységnyi kilogrammot ugyanannyi lóerő fog mozgatni, amennyiben valaha gyártásba veszi az autót a Porsche. Ez egy jellemzően ólomnehéz villanyautónál meglehetősen ijesztő kilátás, a Porsche azonban igyekezett minden lehetséges módon csökkenti a Mission X tömegét: az akkumulátor teherviselő elemként került a vázba, amely szénszálas kompozit elemekből épül fel.

Minden elődjét elhomályosítja az új Porsche  56

Szintén a vezethetőséget javítja a különösen hatékony aerodinamika: látványos szárnyak és profilok nélkül is nagyobb leszorítóerőt termel a karosszéria, mint a 911 GT3 RS (azért hátulra kapott egy kiemelkedő spoilert az autó). A légellenállást a külső tükröket helyettesítő kamerák javítják.

A futómű számos paraméterében állítható, illetve adaptív; a példakép itt is a 911 GT3 RS volt.   

Minden elődjét elhomályosítja az új Porsche  57

Összességében a Porsche szerint ezzel a konfigurációval a Mission X szériaváltozata lehet a leggyorsabb rendszámos autó a Nürburgring mértékadó északi nagykörén. És ha kétségeink merülnének fel azzal kapcsolatban, hogy valaha megvalósul-e a projekt, jusson eszünkbe a 2017-es Mission E, amelyből később a Taycan kinőtt, vagy a 2021-es Mission R, amely a Porsche 718 leendő utódmodelljét előlegezte meg.