Szombaton délután 16 órakor rajtol a Le Mans-i 24 órást verseny, amelyet először 1923-ban rendeztek meg. Az első futamot André Lagache és René Léonard által vezetett Chenard & Walker nyert meg 92 km/h átlagsebességgel. 2023-ban 186 pilóta, illetve 62 versenyautó vár neki a távnak a siker reményében, amely sok esetben a futam teljesítését jelenti. 24 óra száguldás masszív kihívás embernek és gépnek egyarát, így volt ez régen és ugyanez a helyzet most is.
Olvasd el a verseny történelmét bemutató anyagunkat:
A szervezők számos különlegességgel készültek a nézőknek, többek között pénteken korábbi versenyautókat gurítottak a versenypályára. A sort egy olyan Bentley kezdte, amely ott volt az 1923-as első versenyen és negyedikként végzett. A 3,0 literes négyhengeres motorral szerelt autó épp idén cserélt gazdát nagyjából 1,3 milliárd forintért. A sor másik végén pedig a Toyota hibrid LMP1-es gép állt, amely az elmúlt években sorra nyerte a versenyeket. Motorja a3,5 literes V6-os turbó, illetve mivel hibrid villanymotorral is felszerelték. A maximális teljesítménye 680 lóerő.
Közöttük különlegesebbnél különlegesebb versenyautók sorakoztak olyan gyártóktól, amelyek elválaszthatatlanok Le Mans-tól: Ferrari, Alfa Romeo, Mercedes-Benz, Porsche, Audi. Miután a versenyautók egyenként végighajtottak a célegyenesen, azokat a klasszikus Le Mans-i formában ferdén egymás mellé állították fel. Nagyjából egy óra múlva megidézték a klasszikus rajtot is, amikor is versenyzők a francia trikolor meglengetését követően a pálya túloldaláról odafutottak a járműveikhez. Egy kivitél volt csak Jacky Ickx. A belga pilóta hamis mosollyal az arcán peckesen sétált keresztül az úton, mire a közönség ovációban tört ki a hatszoros Le Mans-i győztes tiszteletére.
Hallgasd meg, hogy szóltak az autók:
Nézd meg a galériánkat a bemutatóról:
A 91. Le Mans-i 24 órás futam szombaton 16 órakor rajtol az első sorban két Ferrari 499P-vel, a mezőny igen szoros a Toyota, a Cadillac, a Porsche is komoly esélyekkel vághat neki a futamnak: