13 hónappal a világpremier után készen áll a gyártásra a Lotus Emira GT4, az angolok új belépő szintű versenyautója. Nem késlekedésről volt azonban szó, hanem továbbfejlesztésről: a tavalyi premiert követően egy sor paraméterét jelentősen megváltoztatták az autónak.
A kompresszoros, száraz karteres Toyota V6-os motort a prognosztizált 406 lóerő helyett 461 lóerőre hangolták. A sebességváltón nem módosítottak: a Hewland által szállított, hatfokozatú szekvenciális egység a kormányról kapcsolható, a nyomatékot részlegesen önzáró differenciálmű juttatja el a kerekekhez.
Optimalizálták az aerodinamikai csomagot, így az autó kanyargós, technikás pályán éppúgy jól teljesít, mint lendületes, gyors vonalvezetésű pályákon. A fékrendszert, a rugókat és lengéscsillapítókat is továbbfejlesztették. A kettős keresztlengőkaros futómű mindkét tengelyen kanyarstabilizátort, valamint Öhlins TTX állítható lengéscsillapítókat kap. A fékeket a Bosch állítható motorsport blokkolásgátló rendszerével szerelik fel, a könnyűfém kerekek kovácsoltak.
A további műszaki részleteket az alábbi táblázat tartalmazza.
A Lotus Emira GT4 első példányait idén nyáron szállítják ki az ügyfeleknek, a versenyautó induló nettó ára 179 000 angol font, azaz 77 millió Ft. Darabszám-korlátozás nincs.
Lökettérfogat | cm3 | 3456 |
Max. teljesítmény | LE | 461 |
Max. forgatónyomaték | Nm | 500 |
Max. fordulatszám | 1/perc | 7000 |
Üzemanyagtartály kapacitása | liter | 96 |
Abroncsok elöl | Pirelli GT4 | 265/645×18 |
Abroncsok hátul | Pirelli GT4 | 305/660×18 |
Hosszúság | mm | 4410 |
Szélesség | mm | 1290 |
Nyomtáv | mm | 1636 |
Menetkész tömeg | kg | 1360 |