Hosszas előkészítés után részletesen bemutatta a HR-V és a C-RV közé besoroló kompakt szabadidőjárművét a Honda. A ZR-V – amelyet Észak-Amerikában HR-V néven forgalmaznak – méreteiben és motorját tekintve inkább felfelé zárkózik. A ZR-V 50 mm-rel szélesebb, mint a HR-V, és 59 mm-rel alacsonyabb, mint a CR-V. Dizájnját tekintve sem az egyikre, sem a másikra nem hajaz: még a műszaki alapjait adó Civichez van a legtöbb köze az autónak.
Az autóról egy sor információt már hetekkel ezelőtt közölt a Honda, a pontos műszaki adatokat azonban akkor nem tették közzé; ezt most pótolták, mi is most pótoljuk.
Az utastérben a testet különösen stabilan tartó ülések, 9 colos érintőképernyő, kormányra szerelt váltófülek, nyomógombos irányváltó panel határozzák meg a vezetői környezetet. Felszereltségi szinttől függően vezeték nélküli telefontöltő polcot, 7 vagy 10,2 colos digitális műszeregységet és 5 colos head-up kijelzőt is kínál a ZR-V. Hátul kettő, megvilágított USB-töltőaljzat és légbeömlők teszi komfortossá az utazást.
Az A oszlopokat hátrahúzták, az ablaktörlők a gépházfedél alá húzódnak be, a külső tükröket a tetőoszloptól távol, az ajtókra erősítették, így biztosítva a lehető legjobb kilátást.
A csomagtartó 370 literes, plusz tíz a padló alatt; ajtaja felszereltségi szinttől függően kéz érintése nélkül, motorosan nyílik, illetve magától záródik. A BOSE audiorendszer mélynyomója 10 litert vesz el az üregből.
A lítiumion-akkumulátorról táplált villanymotor csúcsteljesítménye megegyezik a maximális rendszerteljesítménnyel. A belső égésű motor merevebb főtengelye és a kiegyensúlyozótengely jóvoltából az igen magas, 41%-os hatásfokon üzemelő benzinmotor a teljes fordulatszám-tartományban finomabban jár, mint a korábbi e:HEV hibrid egységek.
Szintén új, hogy a motorhangot (fordulatszámot) összehangolták a gyorsítás mértékével, ami természetesebb vezetési érzetet ígér. A nagyobb teljesítményű villanymotor és akkumulátor jóvoltából a villanymotor hatékonyabban tud besegíteni a benzinesnek, ami papíron jobb vezethetőséget és kisebb fogyasztást eredményez.
A nagyobb szilárdságú anyagokból építkező futómű csökkentett belső súrlódásának és a multilink hátsó felfüggesztésnek köszönhetően pontos, kiszámítható vezetési élményt ígér. Különösen sokat dolgoztak a természetes kormányérzeten, a precíz visszajelzésen, a stabil egyenesfutáson.
A nagy szilárdságú acélokból felépülő vázszerkezet mellett a legújabb generációs vezetőtámogató rendszerek igyekeznek elhárítani minden bajt. Légzsákból tíz kerül az autóba, beleértve az elülső középső légzsákot és a kétoldali első térdlégzsákot.
Az autó rendelkezik autonóm vészfékrendszerrel, megelőzi az út véletlen elhagyását, kapott dugófigyelő tempomatot és táblafelismerő rendszert, adaptív fényszórókat és a vezető fáradtságát észlelő rendszert.
Honda ZR-V | ||
Hosszúság | mm | 4568 |
Szélesség | mm | 1840 |
Magasság | mm | 1613 |
Tengelytáv | mm | 2657 |
Saját tömeg (min.) | kg | 1589 |
Fordulókör | m | 11,3 |
Csomagtartó | l | 380 / 1322 |
Lökettérfogat | cm3 | 1993 |
Rendszerteljesítmény | kW / LE | 135 / 184 |
Rendszernyomaték | Nm | 315 |
Benzinmotor max. teljesítménye | kW / LE | 105 / 143 |
Benzinmotor max. forgatónyomatéka | Nm | 186 |
Villanymotor max. teljesítménye | kW / LE | 135 / 184 |
Villanymotor max. forgatónyomatéka | Nm | 315 |
Átlagos üzemanyag-fogyasztás | l/100km | 5,7 |
CO2-kibocsátás | g/km | 130 |
Gyorsulás 0-100 km/óra | mp | 7,8 |
Végsebesség | km/óra | 173 |
Nyomtáv elöl / hátul | mm | 1595 / 1615 |
Szabad hasmagasság | mm | 180 |
Kormányfordulatok száma, ütközéstől ütközésig | 2,4 |
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Honda ZR-V crossovert.