Hosszas előkészítés után részletesen bemutatta a HR-V és a C-RV közé besoroló kompakt szabadidőjárművét a Honda. A ZR-V – amelyet Észak-Amerikában HR-V néven forgalmaznak – méreteiben és motorját tekintve inkább felfelé zárkózik. A ZR-V 50 mm-rel szélesebb, mint a HR-V, és 59 mm-rel alacsonyabb, mint a CR-V. Dizájnját tekintve sem az egyikre, sem a másikra nem hajaz: még a műszaki alapjait adó Civichez van a legtöbb köze az autónak.

Íme, minden Honda egybegyúrva 1

Az autóról egy sor információt már hetekkel ezelőtt közölt a Honda, a pontos műszaki adatokat azonban akkor nem tették közzé; ezt most pótolták, mi is most pótoljuk.

Az utastérben a testet különösen stabilan tartó ülések, 9 colos érintőképernyő, kormányra szerelt váltófülek, nyomógombos irányváltó panel határozzák meg a vezetői környezetet. Felszereltségi szinttől függően vezeték nélküli telefontöltő polcot, 7 vagy 10,2 colos digitális műszeregységet és 5 colos head-up kijelzőt is kínál a ZR-V. Hátul kettő, megvilágított USB-töltőaljzat és légbeömlők teszi komfortossá az utazást.

Íme, minden Honda egybegyúrva 57

Az A oszlopokat hátrahúzták, az ablaktörlők a gépházfedél alá húzódnak be, a külső tükröket a tetőoszloptól távol, az ajtókra erősítették, így biztosítva a lehető legjobb kilátást.

A csomagtartó 370 literes, plusz tíz a padló alatt; ajtaja felszereltségi szinttől függően kéz érintése nélkül, motorosan nyílik, illetve magától záródik. A BOSE audiorendszer mélynyomója 10 litert vesz el az üregből.

Íme, minden Honda egybegyúrva 58

A lítiumion-akkumulátorról táplált villanymotor csúcsteljesítménye megegyezik a maximális rendszerteljesítménnyel. A belső égésű motor merevebb főtengelye és a kiegyensúlyozótengely jóvoltából az igen magas, 41%-os hatásfokon üzemelő benzinmotor a teljes fordulatszám-tartományban finomabban jár, mint a korábbi e:HEV hibrid egységek.

Szintén új, hogy a motorhangot (fordulatszámot) összehangolták a gyorsítás mértékével, ami természetesebb vezetési érzetet ígér. A nagyobb teljesítményű villanymotor és akkumulátor jóvoltából a villanymotor hatékonyabban tud besegíteni a benzinesnek, ami papíron jobb vezethetőséget és kisebb fogyasztást eredményez.

Íme, minden Honda egybegyúrva 59

A nagyobb szilárdságú anyagokból építkező futómű csökkentett belső súrlódásának és a multilink hátsó felfüggesztésnek köszönhetően pontos, kiszámítható vezetési élményt ígér. Különösen sokat dolgoztak a természetes kormányérzeten, a precíz visszajelzésen, a stabil egyenesfutáson.

A nagy szilárdságú acélokból felépülő vázszerkezet mellett a legújabb generációs vezetőtámogató rendszerek igyekeznek elhárítani minden bajt. Légzsákból tíz kerül az autóba, beleértve az elülső középső légzsákot és a kétoldali első térdlégzsákot.

Íme, minden Honda egybegyúrva 60

Az autó rendelkezik autonóm vészfékrendszerrel, megelőzi az út véletlen elhagyását, kapott dugófigyelő tempomatot és táblafelismerő rendszert, adaptív fényszórókat és a vezető fáradtságát észlelő rendszert.

    Honda ZR-V
Hosszúság mm 4568
Szélesség mm 1840
Magasság mm 1613
Tengelytáv mm 2657
Saját tömeg (min.) kg 1589
Fordulókör m 11,3
Csomagtartó l 380 / 1322
Lökettérfogat cm3 1993
Rendszerteljesítmény kW / LE 135 / 184
Rendszernyomaték Nm 315
Benzinmotor max. teljesítménye kW / LE 105 / 143
Benzinmotor max. forgatónyomatéka Nm 186
Villanymotor max. teljesítménye kW / LE 135 / 184
Villanymotor max. forgatónyomatéka Nm 315
Átlagos üzemanyag-fogyasztás l/100km 5,7
CO2-kibocsátás g/km 130
Gyorsulás 0-100 km/óra mp 7,8
Végsebesség km/óra 173
Nyomtáv elöl / hátul mm 1595 / 1615
Szabad hasmagasság mm 180
Kormányfordulatok száma, ütközéstől ütközésig   2,4

Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Honda ZR-V crossovert.