A Dolphin innovatív felépítésű akkumulátorára, világelső, minden komponenst egyetlen közös egységben tömörítő villanymotorjára joggal büszke a Byd, de az átlagember nem technológiai tartalma alapján választ magának autót. Ezért a kínai autógyártó, amely az akkumulátoros villanyautók piacának második legnagyobb, de a hálózatról tölthető elektromos (PHEV és BEV) járművek mezőnyében már messze a legnagyobb szereplője, lépcsőzetesen felépített, és ennek megfelelően beárazott modellként hozza Európába a delfinről elnevezett városi ferdehátút.
Akkumulátorból kétfélét kínálnak. A kisebbik 44,9 kWh kapacitású, tölteni 7 kW-os váltóáramú vagy 60 kW-os egyenáramú töltőről lehet. A nagyobb akku 60,4 kWh-os, ez már 88 kW-os egyenáramú vagy 11 kW-os váltóáramú töltést is tud fogadni. Az alap akkuhoz 70 vagy 130 kW-os (95 vagy 176 LE) villanymotor társul, míg a nagy akkuhoz egy 150 kW-os (204 LE) motor társul. Minden kivitel elsőkerék-hajtású.
A modellek fogyasztását szériakivitelű hőszivattyú csökkenti; a gyártó által megadott 15,9 kWh/100 km átlag erős átlagosnak számít – és egészen jónak, ha figyelembe vesszük, hogy az alapmodell sem kerül többe 30 ezer eurónál (10,5 millió Ft), és a csúcsverzió indulóára is 35 ezer euró (12,5 millió Ft) alatt marad – ezek persze átlagos EU-s irányárak, így ha itthon megjelennek, egyáltalán nem biztos, hogy ennyiért lesznek elérhetők. A bevezetés a nagy akkuval indul, a kisebbik akkumulátor 2024 eső negyedévében jelenik meg a palettán.
A Dolphin a Byd új, Ocean modellszériájának első tagja. Ez megmagyarázza a nevet, ahogy azt is, hogy a vele együtt bemutatott szedán miért kapta a Seal, azaz fóka nevet. Ennek részletei hiányosak, annyit bizonyosan tudunk, hogy a csúcskivitel összkerékhajtású lesz, 82,5 kWh-os akkumulátora 570 kilométeres hatótávolságot biztosít, valamint, hogy álló helyzetből 3,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó. Szintén a Seal az első olyan Byd modell, amelybe teherviselő elemként építik be az akkucsomagot.
A modell alapját a Byd 3.0 kódjelű platformja adja, amely elvileg aktív és passzív biztonság dolgában is jól teljesít. Ez a platform a hosszú és vékony lítium vas-foszfát cellákból felépülő, úgynevezett „penge” (Blade) akkumulátort alkalmazza, amely elvileg kiváló hőstabilitást, kiemelkedő mechanikus ellenállást és nagy energiasűrűséget szavatol.
A Byd Dolphin képes generátorként külső fogyasztókat táplálni, más akkumulátorokat tölteni, akár 3300 W-tal.
A villanymotorok is különlegesek, amennyiben a világon először nyolc elemet (járművezérlő egység, akkumulátorszabályozó rendszer, energiaelosztó egység, hajtómotor, motorvezérlés, erőátvitel, egyenáramú konverter, és fedélzeti töltő) tömörítenek egyetlen, kompakt házban. A gyártó szerint így 89%-os rendszerhatékonyság érhető el.
A Byd Dolphin tervezői meglovagolják az autóiparban mostanában egyre erősebb bőrmentes hullámot: az ülések bőrmentes kárpitozást kaptak. A 429 cm-es karosszériahosszhoz társuló 345 literes csomagtartó átlagosnak hangzik, az üreg 1310 literre bővíthető. Az utastér ellenben tágas, hála az elektromos platformnak; a térérzetet a csúcskiviteleken nagy méretű, IR-szűrős panoráma-napfénytető javítja.
BYD Dolphin | Active | Boost | Comfort/Design | |
Hosszúság (L/W/H) | mm | 4290 | 4290 | 4290 |
Szélesség | mm | 1770 | 1770 | 1770 |
Magasság | mm | 1570 | 1570 | 1570 |
Tengelytáv | mm | 2700 | 2700 | 2700 |
Menetkész tömeg | kg | n.a | n.a | 1658 |
Végsebesség | km/óra | 150 | 161 | 161 |
Max. motorteljesítmény | kW | 70 | 130 | 150 |
Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | n.a. | n.a. | 7,0 |
Kerékméret | coll | 16 | 17 | 17 |
Hatótávolság, WLTP vegyes üzem | km | 340 | 311 | 426 |
Csomagtartó | liter | 345/1310 | 345/1310 | 345/1310 |
Ülések száma | 5 | 5 | 5 | |
Akkumulátor kapacitása | kWh | 44,9 | 44,9 | 60,4 |
Max. töltési teljesítmény, DC | kW | 60 | 60 | 88 |
Max. töltési teljesítmény, AC | kW | 7 | 7 | 11 |
Töltési idő (DC,30-80%) | perc | 28 | 28 | 29 |