Az Aygo és a Prius után az új C-HR is megkapja azt a Toyota-egyenarcot, amellyel a tisztán elektromos bZ4X kapcsán ismerkedhettünk meg. A kompakt szabadidőjármű második generációja bumeráng alakú nappali fényeivel, valamint faltól falig hátsó lámpatestével is igazodik az új módihoz, ugyanakkor az oldalfal geometrikus törésvonalai itt minden korábbinál határozottabban tagolják a felületeket; a jelenség az első ajtókon csúcsosodik ki – szó szerint.

Konnektoros hibridként jön az új kompakt Toyota 1

Szintén az ajtókon találkozunk egy másik Toyota-premierrel: először alkalmaz lemezsíkba süllyedő kilincseket a gyártó (ami persze nem biztos, hogy hó hír.)

A C-HR továbbra is az “Európából, Európába” elvét követi, olyannyira, hogy nemcsak magát az autót gyártják itt, hanem a nagyfeszültségű akkumulátorokat is helyben szerelik össze.

Konnektoros hibridként jön az új kompakt Toyota 35

Az utastérben az ajtópanelekre átfutó műszerfali ívekkel, plasztikus felületekkel találkozunk. A lényeg persze ma már a digitális tartalom, ami – felszereltségi szinttől függően­– akár 12,3 colos digitális műszeregységen és 8 vagy 12,3 colos központi érintőképernyőn keresztül férhető hozzá. Az autó felismeri vezetőjét, és automatikusan előhívja személyes megjelenítési beállításait – ennek az a titka, hogy az autó 2024-től akár digitális kulccsal, azaz okostelefonos nyitással és indítással is rendelhető lesz.

Konnektoros hibridként jön az új kompakt Toyota 36

A digitális műszeregység testre szabható, három alapvető tematika választható, de egyes funkciókat is előrébb vagy hátrébb sorolhatunk a kedvünk vagy az utazás jellege függvényében.

Ami a hangulatvilágítást illeti, nemcsak 64 szín közül választhatunk, de ezeket 24 különböző telítettségben képes variálni az autó, így ugyanaz a szín reggel élénkítő, este nyugtató hangulatot teremt, illetve más hangulatot teremthetünk hűvös vagy meleg időben. A hangulatvilágítás itt biztonsági funkciót is betölt: vészhelyzet esetén pirosra vált, a vezető így ösztönösen reagálhat a veszélyre.

Konnektoros hibridként jön az új kompakt Toyota 37

A már említett központi érintőképernyő okostelefon-integrációt, hangvezérelést, valós idejű töltési információkat biztosít. Okostelefonos applikációból vezérelhetők bizonyos fedélzeti funkciók, beleértve a későbbiekben bevezetendő távirányítású parkolórobotot.

A fedélzeti szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthetők, így az új funkciók bevezetése rugalmasan és jóformán észrevétlenül mehet végbe. Az autó olyan vezetőtámogató szolgáltatásokkal érkezik majd, mint a véletlen gázadást elnyomó biztonsági rendszer, a kormányrásegítést a kanyar és a sebesség függvényében variáló segédrendszer, de lesz sávváltás-támogatás, vezetőfelügyeleti kamera, sőt, kéz nélküli haladást engedélyező önvezető (dugókövető) funkcionalitás is.

Konnektoros hibridként jön az új kompakt Toyota 38

Az autó gyártásánál kétszer annyi újrahasznosított műanyagot használtak fel, mint az elődmodellnél; a lökhárítót anyagában színezték, így nem igényel fényezést; a kormány bőrburkolatát vegán alternatívával váltották ki; a festőkamrákban pedig vízbázisú anyagokkal dolgoznak.

A karosszéria nagy szakítószilárdságú acélokból készült, a panoráma-napfénytető speciális bevonata pedig távol tartja az utasteret melegítő infravörös sugárzást, ezért nincs szükség árnyékoló rolóra: ez 5 kilogramm megtakarítást, és ami fontosabb, 3 centivel tágasabb fejteret eredményez, ráadásul csökkenti a klímaberendezés használatának szükségességét.

Konnektoros hibridként jön az új kompakt Toyota 39

Az nem meglepő, hogy mostantól csak villamosított hajtásláncokkal  elérhető a Toyota C-HR. Az 1,8 és 2,0 literes öntöltő hibridek eddig is szerepeltek a kínálatban, bár átdolgozott komponenseiknek és vezérlésüknek köszönhetően erősebbek, mint eddig. Újdonság, hogy a nagyobbik hibrid mostantól a hátsó tengelyre szerelt extra villanymotorral megvalósuló összkerékhajtással is társítható lesz. Műszaki adatokat egyáltalán nem közölt a Toyota.

Ennél is nagyobb szenzáció a plug-in hibrid hajtáslánc megjelenése: a hatótávolsági és teljesítményértékeket itt sem közölték, de annyit lehet tudni, hogy az autó akár egy pedállal is vezethető lesz, valamint rendelkezik egy geofencing funkcióval, amely érzékeli, ha behajtottunk egy emissziómentes zónába, és automatikusan elektromos üzemre kapcsol.

Konnektoros hibridként jön az új kompakt Toyota 40

Az új Toyota C-HR piactól függően már most előrendelhető, az első példányok szállítása elvileg még 2023-ban kezdetét veszi. Ezek különleges, gazdagon felszerelt Premiere Edition kivitelben készülnek majd: az egyik egy GR Sport verzió speciális, sportos hűtőmaszkkal, 20 colos kerekekkel és sportülésekkel, a másik a High Premiere Edition exkluzív kéttónusú fényezéssel, perforált bőrkárpitozással, head-up kijelzővel és napfénytetővel.

Kattints ide, ha videón is megnéznéd a vadonatúj Toyota CH-R kompakt szabadidőjárművet!