Magyarországon és további hét országban végeztek kutatást arról, hogyan vásárolnak használt autót a helyiek. A carVertical szerint csaknem minden második magyar (46,3%) online piactereken és apróhirdetési oldalakon keres használt autót, 18,7 százalék vásárolja az autóját hivatalos márkakereskedésben. Magyarországon az érdeklődők mindössze 16,3 százaléka vesz járművet magánkereskedőtől vagy használtautó-kiskereskedőtől.
A kutatásból az is kiderült, hogy Magyarországon az autóvásárlók 13,9 százaléka a barátaitól vagy a rokonaitól vásárol autót. Ez a vásárlói csoport jellemzően olyan módszereket keres, amelyekkel csökkentheti a rossz üzlet kockázatát, ezért vásárol az általa megbízhatónak tartott barátoktól vagy rokonoktól.
A magyarországi válaszadók 28,8 százaléka jelölte meg a tesztvezetést a vásárlás előtti legfontosabb tényezőként. Emellett több mint a vásárlók ötöde (21,8%) konzultál egy családtagjával vagy barátjával, 10,5 százalék mondta azt, hogy vásárlás előtt online véleményeket olvasott.
A legnagyobb arányban Magyarországon, az Egyesült Királyságban és Lengyelországban néztek utána az autók múltjának. A hazai használtautó-vásárlók 82,9 százaléka ellenőrizte már online egy jármű történetét vásárlás előtt, míg a franciaországi és olaszországi vásárlók kíváncsiak legkevésbé egy autó előéletére.