Miközben a márka éveken át a B szegmensben volt jelen erősen, a közelmúltban a Spring révén kirándulást tett az A szegmensbe, a Bigster érkezésével pedig hamarosan bemutatja első kompakt modelljét. Ezzel azonban még nem merítették ki a lehetőségeiket, amint arról David Durand, a Dacia vezető formatervezője mesélt brit újságíróknak.

Még olcsóbb, még kisebb Dacia születhet 1

„Alapvetően nem vagyok híve annak, hogy autóval hajtsunk be a városközpontba, de elismerem: a tömegközlekedés nem megoldás mindenkinek, ahogy a kerékpár sem az” – mondta a dizájner, aki elismeréssel szólt a Citroën minimalista mopedautójáról, a minden költség- és komfortnövelő extrától megfosztott Amiról, és bár nem mondta ki, hogy hasonló modellben gondolkodik, nem is zárta ki annak lehetőségét: „Minden lehetőséget megvizsgálunk” – fogalmazott.

Még olcsóbb, még kisebb Dacia születhet 27

A Dacia anyavállalata, a Renault-csoport berkein belül egyébként már régóta létezik hasonló megoldás: a Renault Twizy, illetve annak továbbfejlesztett változata, a Mobilize Duo (képeinken) alkalmas alapot adhatna, amit a Dacia saját arculati és praktikus megoldásaival javíthatna fel.

Még olcsóbb, még kisebb Dacia születhet 28

A Duo mindössze 243 cm hosszú – akkor csupán, mint a parányi Dacia Spring tengelytávja! Szélessége a tandemüléseknek köszönhetően mindössze 130 cm, 146 centis magassága egészen átlagos, ennek köszönhetően a hátsó ülésen is elfér (állítólag) egy 180 centis felnőtt. A konstrukció áruszállító kivitelben is létezik, Bento néven, egyetlen üléssel és 700 literes raktérrel.

Még olcsóbb, még kisebb Dacia születhet 29