A Maserati 97 évvel ezelőtt aratta első versenygyőzelmét – méghozzá rögtön az ikonikus Targa Florión –, de a most bemutatott GT2-es versenyautónak nem kell ilyen messzire visszamennie, hogy példaképet állítson maga elé: az FIA GT bajnokságokban 2004 és 2010 között versenyző MC12 hagyatékát hivatott folytatni.
A Centro Stile Maserati teljes munkát végzett: bár a versenyautón felismerhetőek az MC20 vonásai, az aerodinamikai követelmények, a motor, a váltó és a fékek extra hűtési igényei, illetve a szélesebb nyomtávból adódó kihívások miatt gyakorlatilag semmi nem maradt változatlan.
A hátsó szárnyat fix konzol tartja, de pozíciója széles tartományban állítható. A padlólemez teljesen sík, így semmi nem zavarja meg a levegő áramlását.
Az utastér teljes versenyfelszerelést kapott, a szénszálas középkonzolra szerelt kapcsolóktól a 6,5 colos versenyműszeren át a minimalista kormányig. Ismerősként meghagyták azonban az eredeti műszerárnyékolót, így legalább a műszerfalat nem kellett átépíteni.
A versenyüléshez hatpontos öv tartozik, a pedálsor állítható. Minden fő menetfunkció a kormányról állítható, a ritkábban módosított beállítások kezelőszervei a középkonzolra kerültek.
A Maserati GT2-ben klímaberendezés is van, bár működését áttervezték, a levegőkivezetés pedig értelemszerűen egyenesen a pilótára irányul. Tolatókamerát is kínálnak az autóhoz, ami persze nem tolatásra szolgál, hanem, hogy a versenyző lássa az autója mögött zajló eseményeket, például a boxutcában. Szintén rendelhető abroncsnyomás-ellenőrző rendszer.
Amin nem változtattak, az a szénszálas vázszerkezet, amiben módosított alumínium segédvázak tartják a szintén újragondolt geometriájú első és hátsó futóművet. A rugók, csillapítók és kanyarstabilizátorok nem csak egyediek, de minden paraméterükben állíthatók is. A kormánymű és a fékrendszer is egyedi, az ABS több fokozatban szabályozható.
A motor a jól ismert V6-os Nettuno blokk eddigi leginkább kiélezett változata. A 3,0 literes motor száraz karteres kenési rendszert kapott, legnagyobb teljesítménye 621 lóerő (75000/percnél), maximális forgatónyomatéka 730 Nm 3000/perctől. A motor a Forma-1 számára kifejlesztett előkamrás, dupla gyújtógyertyás, kettős befecskendezéses rendszert alkalmazza. Megnövelték a turbó töltőnyomását, és a vadonatúj kipufogórendszerhez igazodva módosították a leömlőket. A motor vezérlése előre programozható, a különböző beállítási csomagok a kormánykerékről választhatók ki.
A motorhoz hatfokozatú szekvenciális váltó csatlakozik, a hátsó kerékhez versenykuplungon, részlegesen önzáró differenciálművön, valamint egyedi féltengelyeken át jut el a hajtóerő.