A holland Donkervoort mérnökei véletlenül fedezték fel azt a jelenséget, amelyből hosszú évek fejlesztése és kísérletezése után megszületett az Ex-Core: egy szénszálas kompozitokból készített szendvics, amelyet speciális habbal töltenek meg, majd egy sablonban helyeznek el.
Ez a hab adott hőmérsékleten pontosan meghatározott mértékig kitágul, maga előtt tolva a lágy karbonlemezeket, amelyek így kitöltik a sablont – a folyamat végeredménye egy olyan szerkezet, amely könnyű és szilárd, mint a hagyományos karbon panelek, ám gyorsabban és olcsóbban gyártható, ráadásul tetszőleges formát adhatunk neki, a gyártási folyamat pedig minimális hulladékkal jár.
Ezt az Ex-Core szerkezetet rejtik aztán mindenféle szép karosszériaszínek alá a Donkervoort fényezőmesterei – mostantól azonban ez a lépés kihagyható, és a vásárlók a maga nyers valójában gyönyörködhetnek ebben a forradalmi anyagban.
A víztiszta vagy színezett lakkal 10 kilót lehet lefaragni a Donkervoort F22 eleve minimális, 750 kilós tömegéből – már csak ezért is megéri tehát, de a fotók alapján látványnak sem utolsó a Donkervoort F22 Bare Naked fantázianéven kínált újdonság. További 10 kilót lehet spórolni a karbon keréktárcsákkal.
A műszaki tartalom ettől eltekintve változatlan: a soros öthengeres turbómotor csaknem 500 lóerőt ad le. A festetlen F22-es 2,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 7,5 alatt 0-200-ra.
A fényezetlen karbon karosszériát eredetileg egyedi kérésre dolgozta ki a Donkervoort, ám a vevők megneszelték a lehetőséget, most pedig annyira megnőtt az érdeklődés a modell iránt, hogy tovább bővítették a szériát: az eredeti 50 darabos terveket már rég 75 példányra módosították, de most úgy néz ki, száz darabot fognak készíteni 2025 derekáig, mindet 100%-ban kézi munkával.