A Ferrari az elmúlt években számos különleges, egyetlen példányban készülő alkotást mutatott be. Ezeket általában a márka legnagyobb gyűjtői rendelik meg, így nem áll fenn a veszély, hogy a rengeteg beleforgatott munkaóra és a maximális exkluzivitás miatt felbecsülhetetlen értékű autócsodák gyorsan felbukkannak a használtautó-piacon.

Versenyautóból építették ezt a luxuskupét 1

Ilyen a Ferrari KC23 is, amely a 488 GT3 versenyautó 2020-as specifikációjú kivitelére (Evo 2020) épül, noha egyetlen látható részlete sem maradt változatlan. Furcsának hangozhat, hogy miért egy hároméves technika adja egy ilyen különleges autó alapját, a magyarázat azonban a lehető legegyszerűbb: a KC23-ast 2020-ban kezdték el fejleszteni.

Versenyautóból építették ezt a luxuskupét 23

A motorsporttechnika miatt a KC23 kizárólag versenypályán használható, ennek ellenére felszerelték lámpákkal (a hátsókat pl. a csak digitálisan létező Ferrari Vision Gran Turismo ihlette). A hátsó szárny leszerelhető, ha például két pályahétvége között gyönyörködni szeretne autójában a tulajdonos. Van is miben – a tető például mintha egyetlen összefüggő üvegkupola lenne, a tervezők elrejtették az oszlopokat, tömítéseket. A pályán 18 colos kerekeken gördül az autó, ha viszont kiállítási tárgyként használjuk, elöl 21, hátul 22 colos felniket szerelhetünk fel.

Versenyautóból építették ezt a luxuskupét 24

A tervezők nem sajnálták az exkluzív megoldásokat a KC23-ból – ilyenek például a motorikusan kinyitható, majd becsukható légbeömlők, amelyek fedele a V8-as középmotor beindításakor emelkedik ki a karosszéria síkjából, más, leszorítóerőt termelő aerodinamikai elemekkel egyetemben.

Versenyautóból építették ezt a luxuskupét 25

Az ajtók előre és felfelé nyílnak, mint a LaFerrarin; ehhez a megoldáshoz nem kellett módosítani a vázszerkezetet. Az elülső gépházfedél két csapszeg eltávolítása után leemelhető. A KC23 arany-higany (?!) színű, négyrétegű fényezése a betekintési szögtől és a fényviszonyoktól függően változó árnyalatú.

Versenyautóból építették ezt a luxuskupét 26

Ha kívülről nem is egyértelmű a KC23 motorsportkötődése, az utastérben azonnal kiderül a kapcsolat: az ajtópaneleken és az utas előtti műszerfalborításon kívül minden spártai és célratörő. A külső tükröket hátratekintő kamera helyettesíti.

A Ferrari KC23 gyári filmjeinek megtekintéséhez kattints ide.