A 2020-ban leleplezett Koenigsegg Gemera rendkívül bonyolult szerkezet volt. Kétliteres, háromhengeres turbómotorja (amely vezérműtengely és szelephimba nélküli, azaz a főtengely forgásától teljesen független szelepvezérlésének köszönhetően rendkívül kompakt lehetett) egy villanymotorral megtámogatva hajtotta az első kerekeket, míg a hátsó tengelyen oldalanként egy-egy villanymotor dolgozott.

Ez a sátáni sportkocsi erősebb, mint amilyen nehéz 1

Mielőtt azonban sorozatgyártásba került volna az autó (az eredeti tervek szerint 2023-ban), a 600 lóerős, 600 Nm-es benzinmotor köré épülő, összesen 1700 lóerős rendszerteljesítményű hajtásláncot teljesen áttervezték.

Ebben az immár véglegesnek tekinthető konfigurációban három villanymotor helyett egyetlen kompakt, nagy  teljesítményű egység (ez a Dark Matter, azaz sötét anyag becenevet kapta) dolgozik az autóban. A rendkívül kompakt és könnyű (38 x 38 x 14 cm, 39 kg) villanymotor 800 lóerőt és 1250 Nm-t ad le.

Ez a sátáni sportkocsi erősebb, mint amilyen nehéz 35

Így néz ki az átdolgozott hajtáslánc – ezen a képen épp a V8-assal

Ezt a hibrid kombinációt a Jesko kupéhoz kifejlesztett, majd onnan átemelt kilencfokozatú, villámgyorsan kapcsoló LST automata váltóval társították. A két erőforrás külön-külön és együtt is tud dolgozni, utóbbi esetben 1400 lóerős rendszerteljesítménnyel számolhatunk.

Egy négyüléses autóban már ez is több mint elegendő, a Koenigsegg azonban nem állt meg ennyinél: az alapmotor mellé egy extrém teljesítményű opciót is felvettek a kínálatba. Ehhez a Jesko 5.0 V8-as motorjának leömlőit befordították a hengersorok közé, így már elég kompakt lett az egység ahhoz, hogy beszereljék a háromhengeresre méretezett motortérbe.

Ez a sátáni sportkocsi erősebb, mint amilyen nehéz 36

Mivel pedig ez a V8-as eleve 1500 lóerőt és 1500 Nm-t ad le, a Dark Matter villanymotorral társítva a rendszerteljesítmény eléri a 2300 lóerőt, a nyomatéki csúcs 2750 Nm.

Mindkét hajtáslánc-kombináció összkerékhajtású, nyomatékvektor-szabályozású. Míg a kisebbik motornál 0,77 lóerő mozgatja a Gemera minden egyes kilogrammját, a V8-as konfiguráció esetében ez az arány már 1,11 kg/LE – bizony, a V8-as Gemera erősebb, mint amilyen nehéz.

Ez a sátáni sportkocsi erősebb, mint amilyen nehéz 37

A Gemera gyártása 2024 végén veszi kezdetét, az első autókat 2025 első felében adják át az ügyfeleknek.