A sávunkban előttünk haladó, lassabb járműveket automatikusan kikerülő félautonóm funkció kerül hamarosan az Európában forgalmazott Mercedes modellekbe. Az új generációs E-osztály piaci bevezetésével együtt érkező ALC (automatic lane change, automatikus sávváltás) funkció az USA és Kanada piacain már a gyár több típusához is elérhető. A Mercedes jelenleg azon dolgozik, hogy a technológiát az európai forgalmi sajátosságokhoz igazítsa.

Ebben az autóban nem kell indexelned sávváltás előtt 1

A rendszer 80–140 km/óra sebességtartományban aktív. Amennyiben a sávok határait egyértelmű felfestések jelzik, és az úton sebességkorlátozás van érvényben (ez utóbbi nyilván az extrém sebességkülönbséggel érkező autók miatt fontos), a Mercedes automatikusan végrehajtja a sávváltást, a vezetőnek egyáltalán semmi más dolga nincs, mint fogni a kormányt, valamint vállalni a felelősséget a rendszer működéséért.

Az alábbi videó angol nyelvű leírással mutatja be a Mercedes ALC rendszerének működését. Cikkünk legvégén németül tekintheted meg ugyanezt a filmet.

a videó a hirdetés után indul

A technológia nemcsak előzni képes, de akkor is kihúzódik, ha a navigációs rendszerbe betáplált útvonal szerint le kell térnünk az autópályáról.

Ebben az autóban nem kell indexelned sávváltás előtt 9

Az autonóm mobilitás öt szintje

a videó a hirdetés után indul