A múlt század hetvenes, nyolcvanas éveiben gyártott V8 Vantage típusok jellegzetes stílusát idéző karosszériába bújtatta exkluzív újdonságát az Aston Martin.
A limitált széria nem csak ritkasága miatt különleges, hanem mert a tizenkét hengeres motorhoz egyedi fejlesztésű hatfokozatú, kézi sebességváltó csatlakozik – ilyen hajtásláncot ma senki már nem kínál. A Valour üzemmódjait (sport, sport+ és versenypálya) is ehhez hangolták. Az 5,2 literes V12-es 715 lóerő maximális teljesítményre és akár 753 Nm forgatónyomatékra képes, a differenciálmű részlegesen önzáró típusú.
A Valour elsősorban nem versenypályára, hanem országúti használatra készült, ezért a fejlesztésnél a rugózási komfortot is figyelembe kellett venni. A futómű egyedi fejlesztés, állítható lengéscsillapítókat, rugókat és kanyarstabilizátorokat kapott. Módosították a kerékdőlést és a kerékösszetartást. Emellett a padlólemezt több ponton megerősítették, a hátsó rugótornyokat kitámasztották. A kormánymű különösen közvetlen.
A különleges keréktárcsák 21 colos, kovácsolt darabok, azokra Michelin Pilot Sport S 5 sportabroncsokat szerelnek. A Valour karbon-kerámia fékekkel gördül ki a gyárból; az elöl 41, hátul 36 centis átmérőjű tárcsákkal szerelt rendszer 23 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget az acéltárcsákhoz képest.
A karosszéria teljes egészében szénszálas panelekből készül. A motorházfedél patkó alakú légbeömlő nyílása az ikerturbós V12-es motor hőjének kivezetésére szolgál. A hűtőmaszkot alumíniumból, a mellette ásító légbeömlőket karbonból formálták meg. Különleges, klasszikus stíluselem a kerek LED-es fényszóró.
Habár a formát a nyolcvanas évek ihlették, az aerodinamika a legújabb fejlesztéseket tükrözi.
A hátsó lámpatest a Valkyrie megoldását és az 1980-as évek második felében gyártott Aston Martin V8 Zagato farkialakítását egyaránt idézi. A hátfal képét mégsem ez, hanem a tripla kipufogó határozza meg; a végcsöveket 1 mm vékony nemesacélból formálták meg, ami 7 kilogrammos tömegcsökkentést jelent a szokásos rendszerekhez képest.
Az utastérben lényegre törő, kifejezetten sportos, minimalista és klasszikus környezet fogad. A kagylóülések csak részben párnázottak, az öltönyszövet-kárpitozás az 1959-es Le Mans-i győztes Aston Martin DBR1 megoldását idézi. A váltógomb kérhető alumíniumból, titánból, karbon kompozitból vagy diófából, a váltórudazatot burkolatlanul hagyták.
Ami a külső dekort illeti, a vásárlók különböző grafikákat és sávokat kérhetnek nem kevesebb mint 21 színben, de a Q by Aston Martin szolgálatai is rendelkezésükre állnak, ha teljesen egyedi megoldásokat szeretnének.
Az Aston Martin Valour gyártása 2023 harmadik negyedévében kezdődik, az első példányokat még idén átvehetik az ügyfelek.