2025 végén, 2026 elején kerülhet piacra az a tisztán elektromos Caterham sportkocsi, amelynek előfutárát most mutatta be a brit gyár.
A Project V a cég új vezető dizájnerének, Anthony Jannarellynek a munkája, megvalósítását az Italdesignra bízták.
Az egyszerűség és a tömegcsökkentés jegyében a hajtásról egyetlen 200 kW-os (272 LE) villanymotor gondoskodik.
Az 55 kWh kapacitású akkumulátor két csomagban, az első ülések előtt és mögött helyezkedik el, hogy minél mélyebben ülhessen a vezető. A lítiumion-egység akár 150 kW-tal tölthető, 20-ról 80 százalékra 15 perc alatt tölthetjük.
A 1190 kilogrammos menetkész tömegnek köszönhetően a Project V 4,5 másodpercnél fürgébb 0-100 km/órás gyorsulást, 230 km/óra végsebességet és 400 kilométeres WLTP-hatótávolságot érhet el – mindezek célértékek, hiszen az autó még messze van a homologizációtól.
A minimális tömeget egyrészt alumínium és szénszálas műanyag kombinációját alkalmazó, innovatív vázszerkezet, valamint kompozit borítóelemek alkalmazásával érték el, másrészt az utasok számán is spóroltak: alapértelmezésben a Project V 2+1 üléses, a négyszemélyes kivitelt pedig feláras tételként képzeli el a Caterham.
A műszeregység digitális, üzemmódból hármat (normál, sport és verseny) kínál a Project V. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, minden irányban állítható futóművet kapunk, a kormányszervo értelemszerűen elektromos. A kerekek elöl 19, hátul 20 colosak.
Az alapár a gyár reményei szerint nem haladja meg a 80 ezer angol fontot, azaz jelenlegi árfolyamon a 35,5 millió forintot.