Noha a Porsche 718 Cayman GT4 RS legálisan használható közúton, nyilvánvaló, hogy fejlesztésekor a pályaalkalmasság is ott volt a legfontosabb szempontok között. Azok számára pedig, akik az átlagosnál is többet szeretnék zárt körpályán élvezni autójuk képességeit, a Porsche most összeállított egy átfogó tuningcsomagot.

Még durvább lehet a legsportosabb kis Porsche 1

A Manthey-szett annak a német Manthey Racing specialistának a terméke, amely 2013 óta szervezi a Porsche Motorsport gyári GT versenyprogramját, a VLN hosszú távú versenyszéria keretében zajló Cayman GT4 kupáért is felel, valamint a Porsche utcai autóinak versenypályára történő felkészítését végzi. A Manthey Racing többségi tulajdonosa a Porsche AG – magyarul nyugodtan tekinthetjük őket hivatalos gyári motorsportrészlegnek.

Még durvább lehet a legsportosabb kis Porsche 27

Mindebből egyértelmű, hogy nem átlagos tuningcsomagot kapnak az ügyfelek. Kezdetnek ott van az aerodinamika: a Manthey-csomag első szárnyacskákkal, módosított légfüggönnyel, szénszálas fenéklemez-borítással, valamint módosított kialakítású, négy pozícióban állítható hátsó szárnnyal duplázza meg a leszorítóerőt a széria GT4 RS-hez képest – 200 km/óránál a gyári 89 helyett 169 kilogramm préseli az aszfalthoz a hátsó tengelyt. A légáramlatokból fakadó, extrém erőhatások miatt a motorburkolatot szénszálas panellel erősítették meg, a hátsó keréktárcsákra pedig karbon aerobetéteket szereltek.

Még durvább lehet a legsportosabb kis Porsche 28

A Manthey olyan állítható lengéscsillapítót dolgozott ki a Porschéval közösen, amelynek paraméterei szerszámok nélkül módosíthatók. A rugóráták eleve nagyobbak. A módosított futómű megrendelhető normál kivitelben, de társítható az első hasmagasságot megemelő fekvőrendőrbarát felfüggesztéssel is. A fékrendszert acélfonatos fékvezetékekkel és versenybetétekkel javították fel.

Még durvább lehet a legsportosabb kis Porsche 29

Ezek a módosítások stopperrel mérhető előnyöket hoznak: a Manthey-csomagos 718 RS4 GT 6,179 másodpercet vert az alapkivitelű sportverzióra a Nürburgring északi nagykörén. A közvetlen összehasonlításra optimális körülmények – 18°C-os levegőhőmérséklet, borult égbolt, Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsok – mellett került sor.

Még durvább lehet a legsportosabb kis Porsche 30

7 perc 03,121 másodperces köridő a Nordschliefén, egy rendszámozható autóval…

Természetesen nemcsak gyorsabb, de látványosabb is a Manthey-csomagos Porsche 718 Cayman GT4 RS. A megvilágított küszöbbetétek, a versenypálya-használatra alkalmas vonószemek mellett még nagyobb, szénszálas hátsó szárny is kérhető, amely további 4%-kal növeli a leszorítóerőt. Szintén kérhetők szénszálas kerékívszellőzők, amelyek – milyen praktikus – harmonizálnak a Weissach-csomag megjelenésével, így ezek nyugodtan kombinálhatók egymással.

Még durvább lehet a legsportosabb kis Porsche 31

A Manthey-csomag értékesítése várhatóan 2023 decemberében kezdődik.