A dán Zenvo több mint tizenöt éve gyártja egzotikus, kis szériás, nagy teljesítményű sportautóit. Idén augusztus 18-án mutatják be vadonatúj konstrukciójukat, a Zenvo Aurórát, amelyben a világ alighanem legfejlettebb hibrid hajtáslánca dolgozik majd.

A belső égésű komponens a Mahle Powertrains munkája. A 6,6 literes, tizenkét hengeres erőforrás 8000/perc fordulatszámon legalább 1250 lóerőt ad le, de innen még bátran forog tovább, a leszabályozási határ félelmetes 9800/perc.

Jön az 1900 lóerős, V12-es szuperhibrid! 1

Az elektromos teljesítmény legfeljebb 600 lóerő – a megfogalmazás arra utal, hogy többféle konfigurációban is elérhető lesz az Aurora. Az összkerékhajtású csúcsverzió összteljesítményét most 1850 lóerőben határozták meg, aztán majd kiderül, pontosan mennyi.

Az alumíniumszerkezetű benzinmotort nem valami versenyblokkból vezették vissza közúti erőforrássá, hanem eleve ide szánva fejlesztik, a motor teljesít minden jelenleg hatályos és tervezett nemzetközi emissziós előírást. A tervek szerint a konstrukció később V8-as és V6-os blokkokat is szülhet, amelyeket akár más gyártók rendelkezésére is bocsáthatnak.

Jön az 1900 lóerős, V12-es szuperhibrid! 17

A Zenvo legutóbbi munkája a 2022 végén bemutatott, mindössze három példányban gyártott Zenvo TSR-GT, amely 1360 lóerős motorjával és kifejezetten csekély légellenállásra optimalizált kialakításával 424 km/óra végsebességre képes.